Saturday, November 20, 2010

Wajarkah Polis Menuntut Ilmu Kebal?

(Gambar sekadar hiasan)

Pernah saya mendengar ceramah oleh ketua balai di kampung, beliau menegaskan (secara sinis) yang anggota polis perlu menuntut ilmu kebal, kalau tak, ramai anggota polis yang mati. Ini disebabkan anggota polis sekarang ini tidak boleh mempertahankan diri jika diserang dan polis hanya boleh menembak jika polis di parang/dipukul/ditikam terlebih dahulu.

Itu adalah sindiran beliau, ini kerana sekarang ini ramai sangat peguam-peguam yang cuba menanguk di air keruh demi kepentingan politik.

Cerita terbaharu ada dalam keratan akhbar di bawah:

(klik untuk besarkan gambar)

Masa belajar dulu, guru kata antara tanda-tanda hampirnya kiamat ialah (lebih kurang berbunyi);

"ramai anggota keselamatan, tetapi kegiatan jenayah tetap berleluasa"

Mula2 tu terlintas juga perihal anggota polis yang corrupt , tetapa dewasa ini kita lihat ramai yang menjadi 'pembela' di pihak yang satu lagi.

Patut la diaorang semakin berani.

Cerita pasal penyamun boleh baca sini; klik sini

2 comments:

  1. MEKA NAK BUAT KEJA MCM MANA TANGKAP BELUM TENTU G MAHKAMAH DA BEBAS DAN BICARA BICARA NAK TANGGUH2 DAN DI JAMIN PAS TU HILANG TAK DTG BICARA...KALAU NAK BERSIH SEMUA PIHAK YG ADA HUBUNG KAIT TERMASUK HAKIM/ PEGUAM /PENDAKWA MESTI TELUS , JIKA NAK BUANGKAN KES ADA BYK CARA MEKA BOLEH LAKUKAN , BYK TANGAN GHAIB BEB DALAM PROSES NI.. YG TAK ADA DUIT ATAU PENGARUH MASUK PENJARA LAH...

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Salam,

Kepada penjenguk Blog, Jika ingin meninggalkan komen, sila letak nama pena atau nama singkatan. Tulis dengan bahasa yang baik dan mudah. Bahasa atau ayat kutuk-kutuk, provokasi, maki makian adalah dilarang..

Wassalam...