Tuesday, December 6, 2011

Perang Proksi - Bagaimana DAP menewaskan Melayu

Realiti – DAP mencapai keputusan cemerlang di dalam Pilihanraya Umum ke 12 lalu dengan menyapu bersih kesemua 13 kerusi parlimen di Semenanjung Malaysia yang komposisi pemilihnya terdiri daripada pemilih bukan Melayu melebihi 80%.

Husam Musa, Naib Presiden PAS, pakar hubungan Melayu-Cina

DAP kemudiannya menguasai 63% atau 11 kerusi parlimen di konstituensi pemilih bukan Melayu di antara 60-79%% dan menguasai 11% atau 2 kerusi di konstituensi Parlimen yang pemilih bukan Melayunya antara 50-59%.

Sambung Baca SINI

Monday, December 5, 2011

Nik Aziz sedia letak jawatan

agi idup agi tanding

Berikut adalah himpunan pendirian Nik Aziz perihal 'kuasa':

5 Nov 1996 : Kota Bharu : Nik aziz sedia letak jawatan jika pelbagai isu politik dan pentadbiran Kelantan sekarang dapat di selesaikan. Menurutnya, beliau sudah lama berniat untuk bersara tetapi keadaan politik tidak mengizinkan.

Maksud tersirat : maknanya, dia boleh bertanding sepanjang hayat sebab dia sentiasa buat isu. Isu air, rampas tanah rakyat, ladang rakyat etc. Pandai kan dia.. :D

24 Jun 1998, Kota Bharu : Nik aziz menegaskan belum tiba masanya untuk melepaskan jawatan Menteri Besar atau bersara dari politik selagi kedudukan UMNO khususnya di negeri ini (Kelantan) masih kuat dan utuh.

Nota : pulak dah.. nk tunggu UMNO lemah ke? Bila tu? PRU 2004 aje UMNO Kelantan kuat, 2008 lemah, dan sebelum 2004 pun nyawa2 ikan.

15 Feb 2003, Tanah Merah: Nik aziz mengumumkan beliau akan bertanding dalam pilihanraya umum yang akan datang. Sehubungan dengan itu, beliau menegaskan PAS akan mengenalkan tradisi golongan ulamak sebagai calon parti.

Sebelum tu baca dulu:
25 Jan 1993, Kota Bharu : MB berkata beliau sengaja meminta pegawai kerajaan menggunakan perkataan Tuan Guru di pangkal namanya dalam majlis urusan surat menyurat atau rasmi untuk menaikkan imej agama Islam.

Nota : Nik aziz suruh pegawai dan kakitangan dia pangil dan tulis perkataan Tuan Guru untuk nama dia.. dia suruh tu. Tuan Guru - orang akan faham itu panggilan utk dia. Dia juga dari ustaz di gelar ulamak oleh penyokongnya. Dia mahu mengenalkan tradisi golongan ulamak sebagai calon parti. Maknanya, dia la tu..

2012 / PRU13 : Bukan dia saja nak bertanding.. anak dan menantu dia pun nak jadi YB.

Dipetik dari Buku tentang pegangan, kata-kata dan janji PAS Kelantan.

Tok Pa bertanding DUN?

nik aziz minum Milo. Tok Pa air suam aje (mujur jernih).
Rakyat guna air paip jernih sikit dari air Milo Nik Aziz.

Dikala pas Kelantan mengugurkan calon-calon 'import' di kubu-kubu parlimen yg kuat untuk diletakkan hero-hero kambing J, Tok Pa pula dikatakan turun dari parlimen untuk bertanding di DUN. Secara automatik beliau akan diangkat menjadi MB jika BN berjaya menawan Kelantan nanti, amin. InsyaAllah.

Lagipun, pada tahun 2003, Tok Pa mahu membawa masuk kilang pemasangan kereta PROTON ke Jeli, tapi dihalang oleh orang tua tu (Nik Aziz) dengan tidak meluluskan tanah tapak kilang. Jadi, rakyat Kelantan hilang pekerjaan yang sepatutnya dah dapat.

Ayuh rakyat Kelantan, berubahlah dan kita sokong Tok Pa dan BN..
Bila lagi kita nak balik kerja di kampung halaman sendiri.
Amat ramai anak Kelantan kerja kilang di luar negeri sendiri

1. Mek ayah sakit kita tak dapat jengok sebab dok jauh.
2. Buah buruk di dahan sebab kita tak de di ghumah.
3. Bisnes kurang sebab anak kelate ramai dok majukan negeri tempat kerja.

Sunday, December 4, 2011

Nik Aziz Turun MB, Anak dan Menantu mahu jadi YB

YAB Menteri Besar Kelantan, Nik Abdul Aziz Bin Nik Mat yang didakwa oleh mereka yang rapat dengannya sebagai menghidapi barah prostat akan tidak lagi menjadi Menteri Besar Kelantan jika PAS masih mengekalkan pegangannya di negeri pantai timur itu selepas Pilihanraya Umum ke 13.

"Ambo nok gi doh, ambo sakit perut...." walaupun itu ayat kegemaran Nik Aziz untuk mengelakkan diri dalam sesuatu keadaan, tetapi kali ini diyakinkan itu bukan alasan yang diguna.

Bagaimanapun Nik Aziz akan kekal bertanding di DUN Chempaka manakala anaknya, Nik Mohd Abduh

Ariffahmi, bakal terbang tinggi dalam arena politik Kelantan?

akan bertanding kerusi Parlimen Pengkalan Chepa. Menantu Nik Aziz pula, Abdul Ariffahmi Ab Rahman di katakan akan dicalonkan bertanding salah satu kerusi DUN di bawah Parlimen Machang. Usaha keras Nik Abduh dan Ariffahmi dikatakan mula menampakkan hasil setelah berjaya meletakkan orang-orang mereka dalam hieraki Perhubungan Negeri setelah Muktamar PAS Jun 2011 lalu.

Demikian maklumat yang diberikan oleh orang kanan PAS Kelantan kepada seorang ahli politik terkemuka negeri itu.

Sementara itu, hari ini juga DetikPerubahan.Com memetik Timbalan Pesuruhjaya PAS Kelantan, iaitu Mohd Amar Abdullah sebagai berkata bahawa Nik Aziz sudah bersetuju dengan senarai calon yang disiapkan oleh Perhubungan Negeri.

Mohd Amar juga mengesahkan bahawa senarai itu sudah diserahkan kepada PAS Pusat.

Antara perubahan yang dikatakan berlaku ialah Ahli Parlimen Kubang Kerian, Sallahuddin Ayub akan kehilangan kubunya di Parlimen Kubang Kerian yang akan diambil oleh Yang DiPertua PAS Kawasan Kubang Kerian iaitu Husam Musa.

Husam, tersingkir ke Parlimen dengan alasan dia diperlukan sebagai Menteri di Pusat?

Antara nama besar lain yang turut digugurkan ialah Bekas Timbalan Menteri Besar, Halim Abdul Rahman untuk memberi laluan kepada anak Nik Aziz. Timbalan Menteri Besar sekarang, Ahmad Yaacob yang bergelumang dengan isu Ladang Rakyat dan Air Kelantan Sdn Bhd turut tergugur.

Takiyuddin, sudah lama ada usaha menyingkirkannya ke Parlimen oleh faction tertentu dalam PAS Kelantan.


Sementara itu, Takiyuddin Hassan turut akan menerima nasib yang sama seperti Husam apabila dipindahkan dari DUN Bunut Payung untuk bertanding di Parlimen Kota Bharu.

Kamarudin Jaffar, Ahli Parlimen PAS Tumpat sejak 1999 pula akan dipindahkan untuk bertanding DUN Pengkalan Kubur untuk menentang Noor Zahidi Omar, Setiausaha UMNO Kelantan. Zahidi merupakan ADUN Pengkalan Kubur sejak 2004.

Sekiranya Kamarudin Jaffar berjaya di Pengkalan Kubur dan PAS berjaya mengekalkan kuasanya di Kelantan, beliau akan di lantik sebagai Timbalan Menteri Besar Kelantan.

Kamarudin bersama ADUN GAAL, Dr Nik Mazian.

Mohd Amar, yang kini exco Kerajaan Negeri sejak 2004 akan di lantik sebagai Menteri Besar Kelantan yang baru menggantikan Nik Abdul Aziz. Mohd Amar dikatakan menjadi pilihan Nik Aziz setelah beliau berkali-kali membuktikan sebagai pemimpin yang bersedia berhadapan dengan krisis dan tidak seperti calon pilihan Nik Aziz sebelum ini, Husam Musa yang suka mengamalkan politik kura-kura. Husam terkenal dengan strategi menyembunyikan diri setiap kali krisis timbul dan tidak seperti Mohd Amar.

Bakal Menteri Besar Kelantan yang baru.

Sementara itu PAS dan PKR juga dikatakan telah bersetuju untuk bertukar-tukar kerusi Parlimen. Salah satu kerusi yang dipersetujui dikatakan sebagai kerusi Parlimen Machang yang sebelum ini dimenangi oleh Saifuddin Nasution Ismail dari PKR.

Kerusi DUN Pengkalan Kubur yang dikatakan bakal di tandingi oleh Kamarudin Jaffar dari PAS juga merupakan kerusi yang ditandingi oleh PKR pada 2008.

Sumber dari pihak UMNO Kelantan pula mengatakan hampir 80% Ketua Bahagian UMNO negeri itu akan diletakkan sebagai calon bagi Dewan Undangan Negeri termasuklah Pengerusi Perhubungannya, Mustapa Mohamed. Mustapa dikatakan pasti menjadi pilihan UMNO sebagai Menteri Besar jika UMNO berjaya mengambil semula Kelantan setelah kehilangan negeri itu sejak 1990.

Namun begitu, bekas calon Menteri Besar Kelantan dalam kempen UMNO 2008 dan juga Ketua Bahagian Bachok, Awang Adek Hussin akan bertanding kerusi Parlimen Bachok. Manakala bekas Pengerusi Perhubungan Negeri, Annuar Musa dikatakan tidak akan dicalonkan walaupun sahamnya dikatakan naik semula setelah berjaya mentransfomasikan pasukan bolasepak Kelantan.

Presiden UMNO Najib Razak perlu mengutamakan prestasi di Kelantan dan Kedah sekiranya beliau benar-benar mahu mengukuhkan kedudukan UMNO di Parlimen dan memungkinkan BN kembali menikmati majoriti 2/3. Ini kerana BN dikatakan sudah pasti tidak akan dapat merampas semula Pulau Pinang dan kedudukan UMNO sendiri di Perak dan Selangor dalam bahaya terutamanya di kerusi-kerusi campuran.


Nota : PAS reject Tim Menteri Besar, Ahmad Yaakob sebab dia tak reti menipu dan spelek isu air, ladang rakyat etc.

Sumber : Kick

Sumber : Detik Perubahan

Tuesday, November 22, 2011

Rakyat Kelantan Minum Air di Kelantan, Bukan di Perlis


Dalam keadaan terdesak dengan masalah air, rakyat kelantan menjadi kreatif dengan sendirinya..dan ke'kretifan' ini di kongsi bersama-sama. (Guano demo buleh air? .. Oooo, kawe sedut paka enjeng - nati kawe aja, enjeng keno letok dekat meta baru kuat sedut bla..bla..bla..)


Rakyat kelantan banyak keluar bajet untuk air sahaja.. Ini yang saya lakukan sendiri:

1. Untuk mendapatkan air dari batang paip AKSB, saya membeli sebuah enjin air berharga RM150, wayar air dan kelengkapan untuk membuat sambungan-selepas meter air -> wayar air > enjin air > wayar ke tangki. Disini, saya keluar bajet lagi iaitu,
a) Bil Air,
b) Bil Elektrik dan
c) Bil Angin (Kalu air tiada - hanya angin disedut, atau ada tu air + angin - meter bergerak juga walaupun angin).

2. Saya beli tangki tambahan sebagai persediaan jika terjadi seperti tahun2 sudah.. berminggu tanpa air. Bajet lagi dikeluarkan-beli tangki dan 'paiping' tambahan termasuk upah.

3. Penapis air - penapis air memang wajib ada bagi pengguna air kelantan.. nak mandi tak perlu penapis.. tapi nk memasak dan guna untuk makan minum, wajib tapis.. alat penapis perlu ditukar penapisnya dan di servis. Bajet lagi.

Sebab karat dalam air/makanan, kalau kita 'ambil' selalu, ia akan 'makan' sendi tubuh kita. Ia boleh rosakkan badan suatu hari nanti.

Saya berani keluar modal begini sebab terdesak dan untuk memenuhi keselesaan keluarga. Ditambah pula dengan janji Kerajaan Negeri Al_Kebajikan Islemic, mereka kata 17 tahun lagi pulih la..

Tapi bunyi pulak dok banding dengan negeri lain.. Tak tau bila la rakyat nk dok selesa. Mujur dia tak kata "Mmekah (Mekah) pun air kotor".. hehe, tapi kalu kata "Mekkah pun tak de air" biasa sangat.

Nak tutup kelemahan diri, salahkan orang dan bandingkan dengan negeri orang.

Adakah rakyat Kelantan guna air dari negeri lain? Lain la kalau yg menetap di negeri tersebut, tapi saya bercerita fasal orang Kelantan di Kelantan.

Suratkhabar komen dan kata air Kelantan kotor, mujur juga ada orang ambil berat fasal negeri ini..nak harapkan pemimpin yang ada - berjanggut la.. duduk setara ini la kami. Tapi orang 'tegur' supaya cepat2 perbetulkan, dia bandingkan dengan orang lain dan salahkan orang pula.. yang dok terkebil2 mata atau putih mata ialah rakyat Kelantan sendiri.

Waullahu A'lam..

Saturday, November 12, 2011

Air paip di Kelantan banyak bakteria e-coli

Hari-hari rakyat Kelantan makan dan minum jus bakteria e coli berperisa besi dan karat

Kandungan bahan asing seperti klorin, bakteria E. coli, aluminium dan besi didapati tinggi dalam air terawat di Kelantan dan Perlis.

Menurut Laporan Ketua Audit Negara 2008, ujian makmal yang dijalankan di Loji Rawatan Air (LRA) Pintu Geng, Kota Bharu mendapati kandungan besi dalam air terawat di loji itu adalah sangat ketara iaitu melebihi 0.3 miligram per liter.

Sebagai contoh, pada Februari 2009, sebanyak 20 kali sehari ujian yang dilakukan mendapati kandungan besi dalam air dirawat ialah antara 1.5 hingga 1.8 miligram per liter setiap hari. ~ BERNAMA

Bila ADUN pembangkang Kelantan (BN) bertanyakan perihal karat dalam air yg dibekalkan oleh AKSB (Air Kelantan Sdn Bhd) dalam sidang DUN baru-baru ini, YB Pas Kelantan kata

" Kalau air yang kita bekalkan itu berbahaya (cerita masalah karat dalam air ni), takde (tiada) dah YB-YB pas dalam dewan ini (sambil tunjuk kepada rakan-rakan pas-nya)".

Dia (YB PAS) cuba yakinkan yang karat dalam air AKSB tak bahaya.. haha, untuk makluman, karat yang masuk dalam tubuh akan merosakkan sistem tubuh badan, dan ambil masa yang lama. Buat malu kat budak-budak yang hadir masa sidang DUN je.

Rakyat guna terus air samada utk memasak atau membasuh atau guna air utk keperluan harian, tetapi YB PAS dia pakai penapis dan bertapis2 sebelum masuk kedalam perut pedal mereka.

Cerita panjang perihal masalah air boleh rujuk sini : SINI

Friday, October 28, 2011

Anwar Pernah Rugikan Wang Rakyat sebanyak RM9.3 billion

Anwar bukan pakar pun, dia hanya menumpang populariti TDM. Dia menjadi menteri kawangan ketika ekonomi negara tengah rancak. Minyak dunia pun pada masa tu USD30 se-tong. Getah masa tu 70 sen sekilo.

Ketika Anwar Menteri Kewangan, Bank Negara rugi, Siapa pula kaki judi ?

Patutlah Anwar dibayar RM1 oleh kerajaan Selangor,”if you pay peanut you get monkeys”

Orang macam ni mau bercakap soal ekonomi?Orang yang macam ini yang begitu digilai oleh haprak pakatan? Orang ini bercakap untung rugi wang kerajaan? Orang yang macam ini bercakap soal ketirisan?

Lebih baik anda fikir kembali selepas baca artikel dibawah

Anwar punca negara kehilangan RM9.3 billion WANG RAKYAT

“Anwar mesti mengakui punca terbesar kerugian adalah akibat permainan spekulasi mata wang asing yang gagal. Jelas, kerugian ini bukanlah atas kertas sahaja tetapi kerugian nyata yang ditanggung oleh rakyat jelata. Umat Islam terperanjat bagaimana Menteri Kewangan yang banyak bercakap tentang Islam boleh merestui permainan spekulasi seperti ini. Sedangkan secara jelas ia memperjudikan wang rakyat sebegitu banyak. Bahkan kami hairan kenapa beliau boleh merestui pendekatan Bank Negara yang amat merbahaya ini dan tidak mahu berterus-terang apabila ia menemui kegagalan,” tegas Shabery.

Beliau seterusnya berkata jumlah RM 9.3 bilion yang lesap itu bukan kecil. Untuk memahami betapa besarnya, boleh kita bayangkan apa yang boleh kita buat dengannya. Misalnya, kita boleh mendirikan 18 buah universiti dengan harga RM500 juta sebuah, atau 45 buah hospital berharga RM200 juta sebuah, atau 180 buah sekolah berharga RM50 juta sebuah ataupun 372,000 buah rumah berharga RM25,000 sebuah. Sekiranya hendak digunakan untuk membayar bonus kepada 800,000 kakitangan kerajaan, sebagaimana yang dituntut oleh CEUPACS, maka tiap-tiap seorang pekerja boleh diberikan RM12,000.

Selanjutnya klik sini

sumber - pisau.net

Tuesday, October 4, 2011

Tak Setuju Gaji Kakitangan Awam Dinaikkan

Ini pendapat peribadi saya serta pengalaman dari kawan-kawan saya sahaja

Menaikkan gaji kakitangan awam boleh memberikan masalah kepada kerajaan sendiri serta pekerja lain. Ia ada juga kebaikan.

1. Masalah - Belanja, adakah dengan kenaikan gaji, penjawat akan berbelanja seperti sediakala (seperti bergaji asal). Kebanyakanya tidak, lagi besar gaji lagi banyak berbelanja (boros).

2. Ada kakitangan awam suka menabung (bagus), tapi mereka ini selalunya menabung mengikut yang ditetapkan..contohnya; setiap bulan kena menabung RM100 dari RM2000 gaji. adakah dengan kenaikkan gaji (eg: RM2300) tabungan akan naik kepada RM 130?

3. Masalah kepada kerajaan - menaikkan gaji bermakna kadar bonus juga akan naik. Jika dulu setengah bulan gaji RM1000 (jika gaji RM2000), jika dinaikkan - berapa RM kerajaan kena belanja PULA?. Jika dinaikkan gaji, pekerja akan ingat 'jasa' ini sehari dua sahaja (Paklah pernah naikkan gaji), lepas tu lupa terus 'jasa' ini. Takkan kerajaan nak suruh penjawat awam ingat 'jasa' mereka menaikkan gaji.

4. Kapitalis akan ambil kesempatan dari kenaikan gaji pekerja awam ini. Sudah tentu barang2 akan naik harga. Pernah di era Paklah, harga mesin basuh auto sebelum naikkan gaji, adalah murah RM100 dari selepas paklah naikkan gaji kakitangan..walhal barangan elektrik sepatutnya semakin murah.

5. Adalah lebih baik, duit untuk menaikkan gaji disalur kepada sektor lain seperti pertanian, atau memberikan subsidi kepada barang-barang keperluan harian.. Dikatakan gaji akan dinaikkan kepada 40%, maknanya kerajaan perlu belanja berbillion ringgit setahun untuk bahagian tambahan gaji sahaja.

6. Jika subsidi ditambah, semua lapisan rakyat akan dapat menikmatinya.

7. Adalah lebih baik berikan bonus tiap-tiap tahun (bonus tak tetap nilainya).. itu akan membuatkan penjawat awam 'ingat jasa' kerajaan kepada mereka.

Tapi saya rasa, kenaikan gaji ini hanyalah kabar angin sahaja..tak pun ini adalah modal politik..bila 'khabar angin' ini (gaji naik) tidak berlaku seperti yg dikhabarkan, ia akan membuatkan pekerja awam rasa xpuas hati..ini akan memberi 'hit' kepada pihak yang buat dan sebar khabar angin sahaja.

Saturday, October 1, 2011

Cina Kelantan Sokong Undang2 Syariah HUDUD


Note : Lama tak 'jupa mata' ngan Chua Hock

PAS abaikan bangunan UMNO KB - Kesederhanaan?

Dikatakan PAS tak akan guna bangunan tersebut sehingga habis PRU 13 agar rakyat tidak tahu perihal kekayaan, keangkuhan serta agar parti PAS sentiasa tampak 'kesederhanaan dan miskin' di mata rakyat.


JALAN BAYAM- Pas pernah mendabik dada kononya berjaya menjatuhkan Umno Kota Bharu apabila membeli bangunan parti itu dengan harga RM4.5 juta.

Malangnya apa yang sudah jadi sekarang, bangunan Umno Kota Bharu itu dibiarkan terbiar tanpa penghuni mahupun penyewa.

Tidakkah ini satu pembaziran kepada duit parti. RM4.5 juta dibazirkan begitu saja tanpa sebarang manfaat untuk rakyat.

“Adakah ini konsep kebajikan untuk rakyat yang dilaungkan Pas. Atau ini konsep membangun bersama Islam Pas.

“Ini perbuatan syaitan yang penuh dengan perasaan bongkak dan membazir, inilah wajah keimanan Pas,” kata seorang pengunjung yang lalu di hadapan bangunan Umno Kota bharu yang mula menjadi cacat keindahan bandar ibu negeri.

Pas Kelantan mencatat satu lagi sejarah sempena genap usia 20 tahun pemerintahan apabila berjaya memiliki bangunan empat tingkat yang pernah dijadikan pejabat Umno Bahagian Kota Bharu dengan harga RM4.5 juta pada Oktober tahun lepas.
Bangunan itu dibeli oleh Dewan Pemuda Pas Kelantan.

Perjanjian jual beli ditandatangani antara Zaid Ibrahim dengan Setiausaha Perhubungan PAS Kelantan, Mohd Zaki Ibrahim dan juga kepimpinan Pemuda PAS negeri yang diketuai, Abdul Latif Abdul Rahman yang disaksikan Pesuruhjaya PAS negeri yang juga Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Read more: SINI

----

Dikatakan UMNO Kelantan tidak mampu membayar dengan harga yang begitu tinggi untuk mendapatkan kembali bangunan yang pada asalnya milik mereka. Hanya PAS Kelantan yang mampu membayar dan memilikinya.

RM 4.5 juta - Berapa buah rumah rakyat miskin yang berharga serendah RM 60,000 dapat dibina jika nak dibandingkan dengan bangunan mewah sebegini. Begitulah kesederhanaan & berkebajikan yang PAS amalkan.

:D

Friday, September 30, 2011

Kecoh Fasal Perkahwinan Norman dan Memey


Lebih menarik adalah kenyataan jujur chef selebriti Malaysia, Chef Wan yang turut hadir ke majlis malam tadi. Chef Wan turut menyifatkan majlis tersebut jauh lebih murah dari angka RM12 juta.

Menurut Chef Wan lagi, ramai media tidak berpuas hati dengan koir yang ada dalam majlis bertemakan New York itu kerana di’katakan mendendangkan lagu bertemakan perkahwinan ala gereja.

Chef Wan turut menulis yang tiada sebarang doa di’bacakan sepanjang majlis sedangkan ini sebuah majlis perkahwinan orang Islam.

Anda boleh membaca kenyataan Chef Wan yang jelas tidak berpuas hati dengan cara majlis ini di’jalankan di Facebook rasmi beliau atau kenyataan copy pasta di’bawah.

Just got back from the Wedding of Norman Hakim and Memey. If u asked me for my honest opinion is just a wedding that Rafelessia organised to promote their products non stop the entire evening as i expected too comercialised that it ruined the event for all the guests i have spoken.

Both Pengantin just play their game since its being sponsored.There nothing wrong with that except it served the purposed to used the Pengantin as their so call model la.

I liked the ambience and Atmosphere but tak tahan MC asyik panggil Taukeh Rafelessia,Dato Jimmy Choo and Lord Taylor tak habis2 puji memuji and mengingat kan kita semua betapa mahal tajaan mlm tu dgn gown dan kasut harga mcm ni dan mcm tu… letih mak lah!

Ramai Press tak suka Choir yg menyanyikan lagu2 gereja kawin ni kata mereka sedangkan ini Wedding org islam satu doa selamat pun tak buat and thema pulak Blacktie and evening dress glam habis.

I am not sure about the choir song gereja ni even though i heard because i sendiri tak tahu apa itu song gereja for wedding.That what the press upset about. Aiyo mesti controversial lepas ni lah. Kita baca la media nanti.

U tengok this weekend jika masin mulut i mesti banyak issue di ketengah kan.I think the sponsors also tak make it clear that this wedding pengantin tak ada banyak involvement.

Just as a model for us to fit all our jewellery on her baju.Press ambil2 gambar pun publicity is for the sponsors lah as i was told by the hotel that the actual cost of the interior is only RM94,000 ,the room is sponsored.

Makan sponsor cover for 200 guests i feel would not be more than RM100,000 la that menu mcm tu. So where is the 12 million yg press2 heboh2 dari awal tahu saja press kita dengar RM12 million. Wow

Sumber : SINI

Thursday, September 29, 2011

Kalau DAP 'Budak2 Takutkan Hantu, Pok Nik dan PAS camna pula?

"Tiduurr lah kaorang" Kata Karpal sinis
KOTA BAHARU, 26 Sept (Bernama) -- Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata hukum Hudud yang mahu dilaksanakan di Kelantan sama sekali tidak kena mengena dengan masyarakat bukan Islam terutama DAP yang juga tiada sebab membantah undang-undang Islam itu dilaksanakan.

Beliau menyifatkan DAP seperti "budak-budak kecil takutkan hantu" sedangkan hukum Hudud sebenarnya lebih adil dan tidak membabitkan golongan bukan Islam.

"DAP nak keluar (gabungan pembangkang) pasal apa? Hudud untuk orang Islam dan apa hubungan dia (DAP) dengan orang Islam," katanya kepada pemberita di kediaman Menteri Besar di sini Isnin.

Pada Ahad, Nik Abdul Aziz berkata hukum Hudud itu akan dilaksanakan di Mahkamah Syariah di Kelantan walaupun mendapat tentangan daripada DAP. - Bernama
Pok Nik kata DAP serupa dengan budak-budak takutkan hantu bila bersoal fasal hudud, sekarang hudud ditolak (walaupun ayat mereka kata tangguh - kita faham bahasa politik).. Pok Nik ok jer..jadi dalam hal ni, Pok Nik takutkan budak-budak.

"Pakatan Rakyat menghormati inisiatif PAS untuk laksanakannya. Untuk melaksanakannya, ia perlu capai kata sepakat dan seterusnya pinda perlembagaan," kata Anwar. - Harakah
Pok Nik kata dia nak buat di Kelantan, Nuaq CD kata perlu capai kata sepakat dan boleh pinda perlembagaan.. (pulak). Tahun 1993, usul Hudud PAS v1.0 dibawa ke DUN Kelantan dan bila pass, dibawa kepada Kebawah Duli Tuanku Al-Sultan Kelantan.
Mesyuarat Pakatan Rakyat malam ini memperakui dan mempertahankan dasar-dasar bersama yang telah dipersetujui sebelum ini sepertimana terkandung dalam Perlembagaan Persekutuan, Dasar Bersama dan Buku Jingga. - Kenyataan penuh Pakatan
Membuktikan Pakatan lebih2 lagi PAS ada kitab baru iaitu Buku Jingga. Al Quran tak perlu rujuk.

Nuar CD kata mereka takkan terheret dengan UMNO untuk merekatkan hubungan antara mereka. Soalnya siapa yg mencabar DAP keluar Pakatan, tidakkah Pok Nik?


Semua salah UMNO
Semua salah UMNO
Semua ni salah UMNO..

Ya Tuhanku, apa akan jadi kalu Pakatan memerintah.. Ugama pon diaorang main-mainkan.

Wednesday, September 28, 2011

Penjelasan Hudud Mustahak - Mufti Perak

Bila beliau menegur kerajaan, pembangkang memuja dan memuji melangit akan beliau. Bila beliau menegur pembangkang, beliau dicerca dan dihina.


PUTRAJAYA 27 Sept. – Pelaksanaan hukum hudud di negara ini atau di Kelantan memerlukan penjelasan terperinci berhubung prosedur dan kaedah hukumannya kepada rakyat supaya tidak menimbul kekeliruan.

Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria menarik perhatian bagaimana hukum hudud dilaksanakan di Pakistan, Bangladesh dan Afghanistan tetapi kerana tidak cukup persediaan oleh kerajaan masing-masing, pelaksanaannya gagal berfungsi dengan baik.

Dalam aspek ini, beliau mempersoalkan kerajaan negeri Pas Kelantan sama ada telah menyediakan syarat- syarat yang cukup daripada segi undang- undang untuk melaksanakan hukum hudud tersebut atau hanya sekadar gimik menguar-uarkan untuk berbuat demikian.

“Kita tidak boleh bercakap (menguar-uarkan akan melaksanakan hukum hudud) sahaja, ia (pelaksanaannya) perlu persediaan yang cukup, kalau sudah siap, bolehlah jalankan.

“Pada saya, tidak kiralah sama ada rancangan pelaksanaan hukum hudud ini ada tujuan politik atau tidak, sebab tujuannya adalah betul.

“Tapi janganlah kita hanya gimik sahaja, itu satu pendustaan...kalau gimik, itu memang satu penipuan. Kalau sudah ada kemampuan, teruskanlah sahaja pelaksanaan hudud ini,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia, hari ini.

Beliau mengulas hasrat kerajaan negeri Kelantan yang diketuai oleh Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat untuk melaksanakan hukum hudud meskipun ditentang keras oleh sekutu rapatnya, DAP dalam pakatan pembangkang.

Nik Abdul Aziz dalam kenyataannya Ahad lalu berkata, Kelantan kini dalam usaha memasukkan enakmen hudud dalam senarai hukum di mahkamah syariahnya.

Ditanya sama ada hukum hudud boleh dipakai ke atas orang bukan Islam di negara ini, Harussani berkata: “Kenakan ke atas orang Islam sahaja pun tak mengapa (manakala), yang bukan Islam boleh dihukum dengan cara lain.”

Mengenai tanggapan sesetengah pihak bahawa belum tiba masanya untuk melaksanakan hukum hudud di Malaysia, ditambah dengan komposisi kaum yang mendiami negara ini, beliau menegaskan: “Kalau belum tiba masanya, bila pula akan muncul masa tersebut.”

Sumber : Utusan Malaysia

Tuesday, September 27, 2011

Hudud : Pakatan Setuju Terima Hudud

Dari blog HHalem, 27/9/2011 - yang asal


28/9/2011 - Blog Pisau, admin FB poknik buat tambahan sebab 'hit' naik.. hahah (tambah ulama' muda UMNO)


UMNO Kelantan sokong hudud PAS v1.0

Proses dakwah DAP kepada PAS sudah sampai ke peringkat akhir, hari ini dikhabarkan satu mesyuarat diantara pimpinan aparat pakatan bersidang untuk berbincang mengenai kononnya Hudud akan diperjuangkan semula oleh PAS dan pakatan secara keseluruhannya.

Baru baru ini perbualan Pisau bersama Datuk S :klik sini. beliau ada menyebut mengenai kemahuan Nik Aziz untuk melaksanakan hudud sebelum beliau berundur.

Datuk S mengingatkan bahawa apa yang berlaku selepas ini banyak yang tersirat , beliau turut mengingatkan bahawa politik Nik Aziz amat halus.

Sedarkah anda kenapa secara tiba tiba Anwar Ibrahim dan barisan pimpinan pakatan secara mendadak boleh bersetuju dengan semboyan Hudud Nik Aziz?Sedangkan kita tahu Anwar dengan pluralismenya dan barisan pemimpim melayu PKR turut pernah menyangah hudud.

Kenapa semua ini? Tahukah anda dalam culaan terbaru,laporan kajian sikap yang dikumpul oleh ketiga tiga parti pakatan mereka melihat penurunan sokongan terhadap pakatan amat drastik yang mencecah 34% dalam masa 3 bulan.Malah paling menakutkan pihak pakatan sudah menjangka akan kehilangan banyak kerusi parlimen.

Ini turut dikaitkan dengan penurunan rating Anwar yang didedahkan dalam satu mesyuarat PKR:klik sini

Banyak isu besar aparat pakatan yang menyentap sentimen rakyat sejak sebelum ramadhan hinggalah sekarang berjaya didedahkan, Apabila isu hudud dibangkitkan seperti biasa Lim Guan Eng,Karpal dan Kit Siang akan membantah.Sebelum ini kita melihat PAS bagaikan menikus dengan DAP dalam isu Islam,tahukah anda selepas ini dalam plot rancangan mereka,PAS pula akan bertukar menjadi abang besar dan DAP berlakon tunduk kepada mereka.

Dikhabarkan satu perancangan sudah digarap dengan rapi, percayakah anda jika selepas ini DAP tiba tiba akan menyokong hudud? Siapakah heronya? Nama Anwar akan dijulang,Siapa yang berjaya PAS dakwah,orangnya ialah Kit Siang,Karpal dan Guan Eng.Kesemua nama ini akan digambarkan melalui proses penyucian dan pengampunan oleh PAS kerana mereka menyokong dakwah PAS.

Apa yang berlaku selepas itu? Skrip ini bertujuan untuk menarik semula sokongan orang melayu kononnya PAS berjaya berdakwah kepada DAP. Situasi menang dan menang akan diperolehi oleh PAS dan DAP. Ini kerana DAP begitu mengharapkan sokongan daripada orang melayu dan dalam masa yang sama PAS mahu dilihat sebagai juara umat Islam yang berjaya menundukkan DAP.

Masihkah anda ingat bagaimana Mat Sabu mensasarkan lebih ramai orang melayu akan menyertai DAP? Tujuannya untuk membuktikan orang melayu juga menyertai dan menerima DAP walau pun kita tahu parti ini adalah ultra kiasu rasis chauvanis .

Menurut Datuk S, rancangan ini bertujuan meng"check mate" BN semasa PRU13 nanti.Pokok pangkalnya mereka mahu menang at all cost,hatta berpura pura sanggup merubah prinsip perjuangan kononnya untuk menunjukkan kesepakatan Pakatan Rakyat.

Keratan dari akhbar Haramkah portal lidah bercabang PAS cuba memanipulasi kononnya setengah juta orang menyokong Nik Aziz. Sedangkan lebih ramai penyokong PAS dan pakatan yang keliru dengan tindakan ini,Kenapa?
Ihsan - Pisau.net

-----
Adakah Hudud PAS v2.0 sama dengan hudud PAS v1.0 yang di buat dengan tergesa-gesa, kucar kacir, tanpa pendedahan dan banyak kelemahan kerana semata-mata mahu menunaikan janji PRU 1990?

UMNO-BN Kelantan Pernah Sokong Hudud Kelantan

(Klik utk besar imej)

peristiwa DUN Kelantan era 1993

Note :
Dr Asyraf ialah cucu kepada Ulama tersohor Kelantan iaitu Tok Selehor. Merupakan bekas calon Parlimen Tumpat (UMNO-BN) melawan YB. kamarudin jaafar (PKR berbaju PAS). Pernah berlaku kempen saat-saat akhir PRU12, kedua-dua calon ini bertembung di sebuah masjid-masa tu dah masuk waktu Zohor (Solat Jumaat). Selesai khutbah, imam masjid minta Kamaruddin Jaafar (KJ) (Calon PAS) menjadi imam.. Errr, KJ tolak/serahkan kepada Dr. Asyraf supaya jadi imam. Jadi, solat Jumaat hari tu di imamkan oleh Dr Asyraf. KJ jadi makmum. Dalam ceramah politik-ugama, suruh sangat undi 'calon' yang boleh imamkan sembahyang. Waullahu A'lam.

Monday, September 26, 2011

Hudud : Arahan Tutup Mulut - PR


Seperti yang diduga pakatan pembangkang yang gabra dengan polimek isu hudud yang mendedahkan kepada mata ramai bagaimana ia ‘ tidor sebantal mimpi lain-lain’ telah bertindak segera untuk buat damage control.

Satu sidang media khas dipanggil oleh Setiausaha Agung PAS-PKR –DAP di ibupejabat PAS di Kuala Lumpur tengahari Isnin untuk memastikan ia tidak merebak hingga di luar kawalan.

Maka seperti biasa satu arahan TUTUP MULUT dikeluarkan kepada semua pemimpin pakatan pembangkang jangan cakap isu hudud hingga Rabu mala mini bila majlis pimpinan mereka mengadakan mesyuarat untuk memutuskan satu konsensus keatas isu yang menjadi modal politik PAS.

Pengumuman mengenai arahan berkenaan dibuat oleh Setiausaha Agung PAS Datuk Mustapha Ali. Hadir sama Setiausaha Agung PKR Saifuddin Nasution dan Ketua Pemuda DAP Anthony Loke yang mewakili Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng.

Keadaan dalam pakatan pembangkang jadi bercempera bila Pengerusi DAP Karpal Singh ‘mengamuk’ balik dan Guan Eng kata semua barisan pimpinan DAP Pusat akan letak jawatan parti jika hudud dimasukan dalam agenda pakatan pembangkang.

Sekalipun jelas wajah garang Musyridul Am PAS Datuk Nik Aziz selamba kata ‘ bye-bye’ jika DAP tak setuju perlaksanaan hukum hudud,namun Mustapha ‘ cover line’ hal itu dengan menyatakan bahawa cakap Menteri Besar Kelantan itu adalah dalam kontek negeri itu sahaja.

Katanya pakatan itu mengamalkan demokrasi dan memberi kebebasan kepada mana-mana negeri dibawahnya laksana atau tidak hukum hudud.

Serentak dengan itu seperti biasa beliau mendakwa isu ini sengaja diperbesarkan oleh media yang dikuasai kerajaan untuk porak perandakan pembangkang.

Untuk mengambarkan ‘ tak ada hal ‘ ketiga-tiga mereka beraksi ambil gambar gengam tangan tanda perpaduan.

-26/9/2011- OLEH NOOR HASILAH ISMAIL,
Agenda Daily

---
Nota kaki : Adakah bye bye Pok Nik lebih power atau 'batuk-batuk' karpal lebih puaka?

Tapi saya rasa, Rabu ini kepala-kepala PR ini akan kata "Itu urusan negeri Kelantan, PR pusat taknak campur"..

hehe...

Sunday, September 25, 2011

Beza Hudud PAS dan Hudud Sebenar


Banyak persoalan berlegar-legar di pemikiran kita, kenapa Dr Mahathir sewaktu memegang jawatan Perdana Menteri menolak hukum Hudud. Sedangkan kita sudah jelas ianya hukum Allah dan termaktub di dalam Al-Quran. Jadi di sini kita rungkaikan sedikit persoalan tersebut.

Undang-undang syariah terbahagi kepada tiga elemen iaitu:

1. Hudud
2. Qisas
3. Ta’zir

Dalam undang-undang syariah Malaysia, Qisas, Ta’zir dan Diat telah dilaksanakan kecuali Hudud. Mari kita lihat perbandingan antara Hudud, Qisas dan Ta’zir

1. Hukum Hudud – Dari segi istilah Hudud ditakrifkan sebagai keseksaan yang telah ditetapkan oleh nas-nas Al-Quran dan As-Sunnah yang WAJIB dilaksanakan sebagai hak Allah S.W.T. Kadar hukumannya tidak boleh dipinda sama ada dikurang atau ditambah.

2. Qisas – Dari segi syarak, Qisas bererti hukuman yang ditetapkan oleh syarak melalui nas-nas Al-Quran dan hadis-hadis Rasulullah S.A.W. kerana kesalahan-­kesalahan yang melibatkan hak individu.

Mengikut hukum Qisas seseorang penjenayah mesti diikuti dengan hukuman yang sama sepertimana dia lakukan ke atas mangsanya. Kalau ia membunuh maka dia mesti dihukum bunuh.

3. Diat – Diat adalah denda yang wajib dibayar kerana kesalahan jenayah sebagai ganti qisas.
Bagi jenayah membunuh dengan sengaja, ada dua hukuman iaitu Qisas atau Diat. Diat hanya boleh dilaksanakan jika dipersetujui oleh waris. Jika tidak, Qisas bunuh dikenakan.

Hukuman bagi jenayah Pembunuhan separuh sengaja dan pembunuhan tidak sengaja adalah Diat sahaja. Qisas tidak dikenakan.

4. Ta’zir – Dan segi istilah ialah hukuman yang dikenakan ke atas orang yang membuat kesalahan dan maksiat atau orang yang mencuaikan kewajipan yang tidak ditetapkan hukuman keseksaannya di dalam Al-Quran dan Hadis atau hukuman yang dikenakan ke atas orang yang melakukan jenayah yang telah ditetapkan keseksaannya, tetapi tidak cukup syarat bagi mengenakan keseksaan itu.

Kesalahan-kesalahan yang termasuk di bawah kategori ta’zir;

(a) Kesalahan-kesalahan hudud atau qisas yang tidak cukup bukti untuk dikenakan hukuman hudud atau qisas.

(b) Kesalahan-kesalahan khalwat, mencuri yang tidak cukup nisab dan sebagainya.

(c) Perbuatan-perbuatan yang boleh mengganggu ketenteraman awam seperti menipu, berjudi, rasuah, mengedar dan penyalahgunaan dadah.

Kerajaan Kelantan telah memperuntukan RM 500,000 untuk menyediakan draf Hudud. Hudud juga telah diwartakan dan diluluskan di Kelantan. Namun, belum ada perlaksanaannya lagi. Walaupun begitu terdapat 3 versi Hudud yg berbeza dari segi fasal dan huraiannya. Hudud adalah milik Allah, dan telah ditetapkan oleh Allah. Tetapi mengapa pula boleh berbeza-beza mengikut negeri-negeri yang berlainan?

Sehingga kini ada tiga versi hudud Pas yang masing-masing berbeza.

Pertama hudud Pas Kelantan yang bernama Enakmen Kanun Jenayah Syariah (II) 1993 mempunyai 72 fasal.

Kedua hudud Pas Terengganu yang dibentang dalam seminar pada 12 Mei 2002 bernama Draf Cadangan Undang-Undang Kesalahan Jenayah Syariah (Hudud dan Qisas) Terengganu mempunyai 74 fasal.

Ketiga Rang Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (EKJS) (Hudud dan Qisas) Terengganu 1423H/2002M yang mengandungi 67 fasal sahaja.

Mana satukah hudud yang sebenar antara ketiga-tiga hudud Pas itu?

Draf yang dibentangkan pada seminar di Kuala Terengganu 12 Mei 2002 ada Bughah (Fasal 23, 24 dan 25).

Sedangkan dalam EKJS (II) 1993 Kelantan dan rang yang diluluskan dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) Terengganu pada 7-9 Julai 2002 tidak ada Bughah.

Mengapakah bughah diketepikan dalam kedua-dua undang-undang hudud itu? Draf Hudud oleh PAS didapati tidak memberi keadilan malah menzalimi rakyat.

Ini kerana Hudud dikatakan terpakai untuk orang Islam sahaja, sebagaimana petikan dlm surat Dr Mahathir (Tun Dr Mahathir) kepada Nik Aziz, yang menyatakan;

1. Jalan yang diambil oleh Kerajaan Pusat ini adalah juga berpandukan kapada kaedah yang terdapat dalam sistem pemerintahan Islam iaitu “tindakan pemerintahan adalah sentiasa bergantung kapada kepentingan ramai (muslihat umum)”.

Penguatkuasaan kanun jenayah yang digubal oleh Kerajaan PAS di Kelantan, menurut kajian sehingga setakat ini tidak menampakkan dan tidak menyakinkan pakar-pakar perundangan Islam yang tidak mempunyai sebarang kepentingan politik bahawa ia selari dengan ajaran dan kehendak Islam sebagaimana yang telah diuruskan dengan bijaksana oleh Rasulullah SAW. dan para sahabat.

3. Tidak perlu bagi saya menyatakan disini betapa banyaknya terdapat ayat-ayat Al-Quran yang menegaskan tentang pentingnya keadilan dan lebih banyak bagi ayat-ayat yang mencela sebarang jenis kezaliman.

Disamping itu Al-Quran juga sentiasa menggesa supaya dielak daripada terjadinya huru-hara dan Allah sendiri sangat tidak gemarkan kapada mereka yang menyebabkan huru-hara berlaku. Kita hanya bertindak balas terhadap sikap permusuhan dan serangan yang dilakukan terhadap kita. Di Malaysia, orang bukan Islam bukan sahaja tidak memusuhi kita tetapi mereka memberi kerjasama bahkan membantu kita dalam urusan-urusan yang bersangkutan dengan kegiatan dan amalan ajaran Islam.

4. Khusus mengenai undang-undang jenayah PAS di Kelantan, kajian awal menunjukkan dengan jelas bahawa undang-undang itu yang disediakan menerusi perjuangan sebuah parti politik ternyata bukan sahaja menyebabkan ketidakadilan akan berlaku tetapi, sebaliknya ia akan membawa kezaliman. Kebenaran kenyataan ini adalah berdasarkan kapada keterangan berikut:

(i) Dakwaan bahawa undang-undang ini akan dikuatkuasakan hanya di kalangan orang Islam sahaja dan tidak digunapakai untuk orang bukan Islam akan menyebabkan ketidakadilan dan kezaliman yang ketara berlaku.

Memang benar di zaman Nabi Muhammad SAW., orang Yahudi biasa dihukum di bawah undang-undang yang berada di dalam kitab Taurat mereka tetapi kitab Taurat mempunyai hukuman yang tidak berbedza dengan hukum-hukum dalam al Quran.

Mereka yang berzina umpamanya, akan dihukum rejam sama seperti hukuman terhadap jenayah yang sama bagi orang Islam. Justru itu tidak ada perbedzaan sama ada penjenayah dihukum di bawah undang-undang Islam atau Undang-undang Yahudi di zaman Nabi Muhammad SAW.

Tetapi terdapat perbezaan yang amat ketara di antara hukuman di bawah undang-undang yang ada sekarang dengan hukuman di bawah undang-undang jenayah yang dicadangkan oleh kerajaan PAS di Kelantan.

Menghukum orang Islam dengan lebih berat tetapi orang bukan Islam dengan amat ringan untuk jenayah yang sama atau jenayah dilakukan bersama amatlah tidak adil dan merupakan satu kezaliman, sedangkan undang-undang PAS akan menyebabkan ketidakadilan dan kezaliman berlaku, maka undang-undang PAS tidak boleh diterima sebagai undang-undang Islam atau secucuk dengan undang-undang Islam ataupun selaras dengan ajaran Islam. Ia sebenarnya tertentangan dengan Agama Islam.

5. Hukum Hudud Islam bertujuan untuk memberi keadilan kapada semua pihak. Ia bukanlah bertujuan untuk melakukan kezaliman. Undang-undang PAS jelas menunjukkan ketidakadilan dan kezaliman yang ketara akan berlaku.

Justeru itu undang-undang yang disediakan oleh PAS bukanlah undang-undang yang menepati ajaran Islam. Ia hanyalah undang-undang ciptaan PAS yang bertentangan dengan penekanan oleh agama Islam yang menuntut supaya menghukum secara adil dan menolak sebarang kezaliman.

Kerajaan Pusat akan sentiasa berpandu dan menerima ajaran-ajaran dan amalan Islam dari semua aspek tanpa diheret oleh kehendak organasasi politik yang mempunyai kepentingan yang lain daripada Islam dan kepentingannya.

6. Jika undang-undang PAS yang jelas mengandungi unsur-unsur ketidakadilan dikuatkuasakan dinegara ini, dan jika ia dikatakan itulah Hukum Hudud Islam maka umat Islam dan juga anggota masyarakat bukan Islam akan hilang kepercayaan Islam membawa keadilan untuk penganutnya.

Ia juga memberi gambaran yang buruk terhadap agama yang suci ini dan menjejaskan imej orang-orang Islam di kalangan penganut agama-agama yang lain. Ia tetap akan menyebabkan penganut agama lain menjauhkan diri daripada agama Islam dan menyebabkan orang yang berminat memeluk Islam menolaknya.

DR. MAHATHIR BIN MOHAMAD
15 Julai 1994


Permasalahan yang akan menjadi perkara pokok dalam hal hudud ini ialah perlantikan hakim. Dalam urusan pelantikan hakim terdapat dua percanggahan besar. Pertama tidak merujuk langsung kepada 15 syarat kelayakan menjadi hakim mengikut hukum syarak.

Yang kedua rang EKJS (Hudud dan Qisas) Terengganu tidak ada peruntukan khusus mengenai syarat-syarat kelayakan menjadi hakim. Sebaliknya sekadar disentuh secara tumpang dalam fasal 66 (1) Mahkamah Bicara Syariah Khas yang berbunyi “…daripada hakim Mahkamah Tinggi Syariah atau daripada seorang yang berkelulusan dan berkelayakan dilantik sebagai Hakim Mahkamah Tinggi Malaya.”

Yang peliknya apa yang dibentangkan dalam seminar 12 Mei 2002, bulat-bulat Pas Terengganu mencedok fasal 68 EKJS (II) 1993 Kelantan menjadi fasal 70 dalam `Draf Cadangan’ yang dibentang pada seminar di Kuala Terengganu. Tiba-tiba dalam rang yang diluluskan di DUN 7-9 Julai 2002 terus dibuang sahaja fasal berkenaan.

Apakah peruntukan fasal 68 EKJS (II) 1993 Kelantan itu tidak diiktiraf oleh Pas Terengganu? Tetapi harus diingat, apabila tidak mengikut syarat-syarat kelayakan dalam Islam maka seseorang hakim itu tidak sah melakukan perbicaraan. Dengan itu seluruh proses Mahkamah Syariah Khas di bawah Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Hudud dan Qisas) Terengganu menjadi tidak sah.

Jadi.., kesimpulannya di sini ialah, Hudud Allah dengan Hudud PAS berbeza. PAS mengubahsuai Hudud Allah supaya memberi manfaat kepada mereka dan mengatakan Hudud PAS adalah Hudud Allah. Mereka juga mendakwa, menolak Hukum Hudud PAS samalah seperti menolak Hudud Allah.

Hukum Hudud Allah tak boleh dipinda atau dikurangkan. Jika hitam, maka hitamlah, tidak boleh dicat putih ataupun kelabu. Jelaslah PAS memperalatkan Agama Islam demi kepentingan politik. Kemudian menuduh UMNO kafir semata-mata kerana Tun Mahathir menolak Hudud PAS.

Dipetik dari Blog Pak Mie

Saturday, September 24, 2011

Terkini : Video 13 dah keluar

Video 13 Jan dan keluar..



Ihsan video : http://darulehsantoday.blogspot.com/2011/09/aku-tanggung-risiko-ni-video-anwar-di.html

Rozita Che Wan Letak Harga RM 3,000

Ok la tu RM 3,000

TENGAH Diva asyik melayari Internet, tiba-tiba terbaca cerita pertelagahan antara syarikat penerbit filem Grand Brilliance dengan pelakon Rozita Che Wan berkaitan isu bayaran.

Kata pihak Grand Brilliance, mereka terkilan dengan sikap Rozita yang meminta bayaran mahal untuk membintangi drama bersiri Goyang Syafiq... Jom Pi Cuti musim kedua.

Sebenarnya Diva bukanlah mahu memenangkan sesiapa. Cuma Diva sudah biasa dengar ramai artis merungut mereka dibayar ciput oleh syarikat-syarikat produksi di Malaysia.

Diva puji sikap Rozita yang ada pendirian dalam meletakkan harga lakonannya. Bagi Diva bayaran RM3,000 bagi setiap episod yang diminta Rozita itu tidaklah melampau.

Baca penuh : KOSMO

----
Aku ingat letak harga 'apa' tadi..
kalu letak harga 'yang tu', mau RM 30,000.

Cara Nak Godam Web dan Edit

Dipanggil cara nak edit website.

Nota : Sekadar untuk 'print screen' sahaja, web asal tidak berubah.

1. Salin kod dibawah :

javascript:document.body.contentEditable='true'; document.designMode='on'; void 0

2. Paste kod tadi pada web browser address bar dan tekan butang Enter

3. Boleh edit, print screen dan buat lawak-lawak petang, jangan panggil wartawan dan buat PC aaaa.


JPos dah keluar 'kata' Netanyahu dan Abbas berpakat nak tubuh negara merdeka
Palestine yg merdeka



Web asal tak berubah

Friday, September 23, 2011

Wednesday, September 21, 2011

(Gambar) 'Musim Artis Cun Pakai Tudung Ke Sekarang?

1. Diana Amir, pelokon cite 1 2 3 Cinta dah start pakai tudung. Kalau bertudung kerana insaf, alhamdulillah syukur. Tapi kalau bertudung sebab 'gaya' semasa.. errk, tak dapat nak komen. Apapun berubah kearah kebaikan adalah suatu yang amat positif. Tahniah.


2. Siti Nordiana, ok la tu kalau artis kita semakin mendekati atau berubah ke arah yang lebih sopan dan Islamic. Moga-moga berterusan hendaknya. Amin

Cuma harap dapat labuhkan lagi tudung tu.


Cuma yang ni banyak berubah daa...

Fida, Dari cantik-cantik pakai tudung penuh, apasal sekarang style pakai topi. Apasal dah lain ni.

Gambar Fida dan Mamat Sepah. Fida masa ni bertudung penuh


Sumber gambar Beautifulnara.com

Laksana Hudud Dengan Segera - Tun M

TANJUNG MALIM 21 Sept. – Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad hari ini mencabar Menteri Besar Kelantan, Datuk Seri Nik Abdul Aziz Nik Mat supaya melaksanakan hukum hudud dengan segera memandangkan beliau bukan lagi seorang Perdana Menteri.

Ini kerana, selama menjadi pemerintah negara, beliau sering dianggap sebagai penghalang kepada pelaksanaan hukum tersebut di negeri itu.

“Saya bukan Perdana Menteri dah, pasal apa tak laksanakan (hudud).

“Pergilah tanya Najib (Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak) kalau dia nak bagi... Ini dia (Nik Aziz) asyik salahkan saya kononnya kerana saya, (Pas) tak dapat laksana hukum hudud,” katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas menyampaikan syarahan perdana Za’ba bertajuk Mampukah Malaysia Menghadapi Cabaran Imperialisme Bentuk Baru anjuran Institut Peradaban Melayu dan Pejabat Kursi Za’ba, Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai hasrat Pas untuk melaksanakan hudud di negeri itu biarpun ditentang hebat oleh sekutunya dalam pembangkang.

Sebelum ini Nik Abdul Aziz pernah dilaporkan berkata bahawa Dr. Mahathir merupakan individu pertama yang menghalang kerajaan negeri Kelantan daripada melaksanakan hukum hudud dan bukan Pengerusi DAP, Karpal Singh.

Dalam pada itu, Dr. Mahathir turut membidas pemimpin negeri itu yang lebih banyak bercakap tentang politik daripada memberi didikan agama secukupnya kepada rakyat khususnya golongan muda.

Ini kerana, jelas beliau, sekiranya pemimpin negeri berkenaan menerapkan nilai dan hukum agama maka sudah pasti kes-kes HIV/Aids yang mencatat angka tertinggi di negeri itu berbanding negeri lain tidak akan berlaku.

“Negeri lain tidak ada hukum hudud pun, macam mana kita kawal (rakyat). Ini dia tidak kawal, dia tidak ajar agama betul.

“Kalau kawal betul orang akan tolak perbuatan yang membawa kepada penyakit Aids... Ini dia tidak ajar agama, dia ajar politik, tapi dia (nak) salahkan saya,” katanya. (Utusan)

-----
Asal nk PRU, berkokok lah hudud. Husam debat dengan KJ, Husam kata "kita akan buat (hudud)'. Lepas tu PAS terpaksa beri kenyataan kepada DAP (lepas Kit Siang mintak penjelasan dari PAS).

Mamat (Sepah) Mengaku Salah 'Dedah' Rambut Fida


PETALING JAYA: Bekas anggota kumpulan Sepah, Mohd Noor Murad atau Mamat telah melakukan kesilapan apabila secara tidak sengaja memuat naik gambar kekasihnya, pelakon Fida Ibrahim yang menampakkan sebahagian rambut ke akaun Facebook miliknya.

Mamat berkata, dia kesal dengan kesilapannya itu kerana perbuatan tersebut telah menyebabkan nama baik Fida yang tidak pernah mendedahkan rambutnya di khalayak tercalar.

"Saya mengakui itu adalah salah saya tetapi sejujurnya saya tidak berniat untuk mengaibkan nama baik Fida pada mata masyarakat. Dia adalah seorang gadis yang baik," katanya ketika dihubungi mStar Online di sini, Selasa.


Mamat diminta mengulas mengenai penyebaran gambar kekasih tanpa tudung sebaliknya tetapi menampakkan sebahagian rambutnya dengan memakai topi di laman-laman blog hiburan tempatan.

Menjelaskan lebih lanjut mengenai kejadian itu, Mamat berkata gambar tersebut diambil ketika dia dan keluarganya sedang bercuti di sebuah destinasi yang turut disertai oleh Fida dan beberapa rakan lain.

Baca Mstar

Tuesday, September 20, 2011

Gambar : Kata-Kata Prof. Ungku Aziz

Gambar : Fida dah pandai buka tudung?

Mamat Sepah-kah imej dalam cermin?


Fida baru?

Dari cun cun, lawar lawar dan cantik cantik pakai tudung, dah start nak buka dan tunjuk aurat. Rasanya lebih baik terus bertudung tutup. Usah dibuka walaupun kekasih minta.

Gambar sumber email

Monday, September 19, 2011

Video : Kenapa Rambut Mat CD Pendek Macam Askar?


Perakam CCTV Spy Jenis IR mencerahkan yg gelap ..bukan memutih yg hitam dan mnghitam yg putih

Video Asal :

Husam Saman : Kickdefella Buat Kenyataan

Saya turut dimaklumkan pihak penyaman akan mendapatkan satu perintah injunksi menghalang saya dari membuat sebarang pendedahan baru terhadap beliau dan menghalang mana-mana pihak menyebarkan tulisan-tulisan saya terdahulu. Suka saya memaklumkan bahawa saya bersedia mempertahankan hak saya itu di Mahkamah dan menggesa pihak penyaman tidak menggunakan tindakan ex-parte dalam hal ini.

Tulisan-tulisan saya mempunyai kepentingan awam khasnya kepada rakyat Kelantan. Buktinya kesan daripada tulisan saya Kerajaan PAS Kelantan telah beberapa kali mengambil tindakan susulan yang akhirnya memberi manfaat kepada rakyat Kelantan termasuk didalam isu yang diketengahkan oleh penyaman di dalam writ saman.

Tindakan untuk menghalang saya menggunakan hak untuk menulis dan menyampaikan maklumat adalah berasaskan ketakutan jelas dipihak penyaman terutama pada saat pihaknya merasakan pilihanraya umum semakin dekat. Ia langsung tidak mengambil kira kepentingan awam dan rakyat Negeri Kelantan khasnya. Pihak penyaman tidak seharusnya mengutamakan kepentingan politik dan keinginan untuk mara dalam karier politik mengatasi kepentingan rakyat dan kebebasan rakyat menerima maklumat.


Baca penuh bloh Kick

-----

Kita caya Kick ada bukti sebab tu dia berani tulis. Husam saman sebab PRU tu.

Seorang blogger pernah berkata dia ada rakaman video Husam pegang-gosok tangan amoi Cina jual madu?

Gambar Khairul Fahmi dengan Kekasih Baru


Dituduh menggunakan susuk dan guna-guna untuk memikat Fahmi, Dahlia mengambil sikap untuk tidak menjawap tuduhan tersebut. Apabila diminta menjelaskan apakah status hubungannya dengan penjaga gol kebangsaan ini, Dahlia berkata:-

Saya dan Khairul Fahmi sedang dalam proses mengenali hati budi masing-masing. Malah apabila dilemparkan pelbagai tuduhan dan beberapa gosip membuatkan kami lebih kerap berhubung. Kami makin rapat selepas pelbagai pertuduhan dan perkataan kurang sopan yang dikeluarkan kepada saya oleh individu-individu tertentu.

Kata Dahlia lagi, dia sekadar menjadi tempat mengadu buat Khairul Fahmi terutama apabila sebuah yang diberi nama Ahkak Puaka diwujudkan.

Saya tak nak masuk campur dalam hal Elia dan Fahmi. Yang pasti Fahmi sendiri menyatakan yang dia ada banyak sebab yang membuatkan dia nekad untuk memutuskan pertunangan. Fahmi bukan jenis yang bercerita hal peribadi dia, saya dah lama berkawan dengan dia pun dia susah hendak bercerita tetapi bila keadaan menjadi semakin teruk, dan blog Ahkak Puaka diwujudkan, menyebabkan Fahmi mengadu semua kepada saya. Dan itu satu faktor yang membuat kami lebih rapat. Kami sendiri pun terkejut macam mana Ahkak Puaka dapat tahu tentang semua itu. Mungkin salah seorang ahli keluarga terdekat atau kawan Fahmi atau Elia.


Disedut dari blog Beautifulnara.com

PM Layan 8 wanita semalaman


ROM - Perdana Menteri Itali, Silvio Berlusconi yang berusia 74 tahun mengaku dia pernah berasmara dengan lapan wanita dalam satu malam, lapor sebuah akhbar semalam.

Beliau menyatakan demikian semasa berbual menerusi telefon dengan seorang ahli perniagaan, Giampaolo Tarantini.

Dalam perbualan itu, Berlusconi menyatakan beliau hanya mampu berasmara dengan lapan daripada 11 wanita yang berada di luar rumahnya.

Panggilan telefon itu dibuat pada tahun baharu 2009.

Ia merupakan sebahagian daripada 100,000 intipan perbualan yang dirakamkan dan didedahkan untuk siasatan kes lapan individu yang dituduh membekalkan wanita teman sosial dalam parti anjuran Berlusconi. Baca kosmo

Saturday, September 17, 2011

Kalau camgitu, pangkah BN

Sementara itu, salah seorang wakil bekas penyokong pembangkang memberitahu pemberita bahawa mereka menyokong BN kerana ada pemimpin pakatan tersebut yang tidak menunaikan janji kepada mereka dan liat untuk membantu menyelesaikan masalah mereka.

K.Vijayakumar, 29, bekas Anggota Jawatankuasa PKR Cabang Bukit Kemuning berkata beliau merasa tertipu apabila mengadukan masalah rakyat seperti masalah banjir dan jawapan yang diterima mengecewakan iaitu masalah itu perlu dirujuk kepada kerajaan pusat.
Baca penuh : http://bernama.com.my/bernama/v5/bm/newsgeneral.php?id=614052

Tuesday, September 13, 2011

Itu hak namawee utk jumpa PM


dah setahun dia buat temujanji & tunggu utk jumpa PM

1. PM Najib adalah hak rakyat Malaysia.
2. Sesiapa sahaja boleh berjumpa dia, yg penting guna jalan yg betul..bukan main serbu dalam majlis.
3. Ini bukan kes PM nk jumpa Namawee, tapi Namawee nak jumpa PM.
4. Menolak atau menerima akan memberi 'hit' sedikit sebanyak kepada pihak lawan.
5. Bagi saya, biarlah PM bersifat 'nutral'.
6. Harapnya PM buat sesuatu yang betul umpama tarik rambut dalam tepung.

Suka / Lucu komen camni :

" Juga janji aku, kalau ada bukti najib jumpa anak komunis ni, 8 org keluarga aku dlm parlimen pekan akan undi PR, ada faham najib? " Boleh tengok di blog saudara GAP

Hehehe...

------
Teringat kisah sahabat rapat Nabi s.a.w, beliau adalah saidina Umar al-Khattab. Kisah pada tahun 637 masihi, tentera Islam berjaya menakluk Baitulmuqaddis. Paderi besar Baitulmuqaddis mahu menyerahkan kunci kota Baitulmuqaddis kepada saidina Umar - tapi perlu datang ambil dalam gereja. Saidina Umar pun masuk ke gereja untuk berjumpa paderi tersebut serta mengambil kunci kota suci itu, masa dalam gereja itu kebetulan waktu solat dah masuk (tak silap - waktu zohor). Paderi tu mempelawa saidina Umar agar solat dalam gereja

Saidina Umar menolak pelawaan paderi itu dan menunaikan solat tidak berapa jauh dari gereja itu kerana tidak ingin mencemarkan status gereja tersebut sebagai pusat keagamaan Kristian. Tapak tempat saidina Umar bersolat itu didirikan sebuah masjid dinamakan Masjid Umar.

waullahu a'lam

Edit : 3.54

Sunday, September 11, 2011

Ancaman Nik Aziz lebih Bahaya dari Komunis

“Dulu ayah kami bangunkan tanah hutan ni, bila lepas merdeka, ada ancaman komunis, kita lari ke Gua Musang. Bila reda, kita balik semula dan terus bangunkan tanah ni. Sekarang ni, ancaman kerajaan PAS Nik Aziz, kami nak pergi ke mana?”

“Masa komunis, kita lari tapi boleh balik semula. Masa Nik Aziz, dia ambik terus bagi ke Cina… kami tak boleh balik dah ke sini….”, demikian keluhan daripada 5 orang penduduk Kampung Serasa, Kuala Krai kepada saya sewaktu saya dan Agen Johnson melawat ke kampung mereka, semalam.

Baca penuh SINI

Komunis - Cerita PAS nak tutup isu besar

BAGI menutup malu Pas kerana terhimpit dalam isu pemeriksaan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) di sebuah gereja 3 Ogos lalu, Datuk Mustafa Ali cuba mengalih pandangan dan menuduh UMNO sebagai dalang di sebalik isu itu. Bagi UMNO Selangor, ini satu pembohongan, dan sudahpun memulakan proses menyaman Setiausaha Agung Pas itu.

Dalam pada itu, seorang pemimpin Pas, Dr. Che Rosli Che Mat menyelar Ahli Parlimen Kuantan, Fuziah Salleh kerana banyak mengeluarkan kenyataan tidak benar mengenai projek pemprosesan nadir bumi Lynas di Gebeng. Che Rosli, seorang pakar sains nuklear, mendapati Fuziah menggunakan fakta palsu. Che Rosli juga mengkritik Harakah kerana menyiarkan laporan tidak benar. Tapi Penerangan Pas Pusat dan kalangan pemimpin Pas tidak senang dengan tindakan Ahli Parlimen Pas Hulu Langat ini. Ini semua bermaksud apa? Pas lebih senang rakyat terus dibohongi dengan maklumat palsu daripada diberikan fakta sebenar. (PAS membelakangi golongan porfesional)

Terbaru, Jamilah Abu Bakar, yang melihat ibu bapa dan adiknya ditembak komunis 61 tahun lalu, memberitahu bahawa Naib Yang Dipertua Pas Pulai, Zaaba Ibrahim, telah memperkenalkan diri sebagai seorang pegawai kerajaan semasa melawat ke rumahnya Ahad lalu bagi pihak Mat Sabu. Jirannya, Mokhtar Jalok, 72, berkata pemimpin Pas itu berbohong kerana dia kenal Zaaba bukan kakitangan awam tapi peniaga besi buruk.

Jamilah dan keluarganya tidak mahu berjumpa Mat Sabu kerana sakit hati dengan pembohongan Timbalan Presiden Pas itu mengenai peranan dan jasa pahlawan Melayu yang menentang komunis. Mat Sabu berkeras mengatakan komunis adalah wira, seolah-olah polis dan tentera adalah tali barut British.

Baca lagi : SINI

Monday, September 5, 2011

PAS, Komunisme, Karl Marx & Das Kapital

Memang penjajahan itu tak bagus, tak ada siapa mau dijajah, baik dijajah Inggeris atau Siam atau Belanda atau Sepanyol. Tp ditakdirkan kita dijajah British, yg bgi saya jauh lebih beruntung dari dijajah SIAM.

Lihat Patani, mereka juga pernah merayu pd Frank Swettenham agar dijajah Inggeris sbg cara utk keluar dari penjajahan Siam. Tp Patani gagal menyertai British Malaya, dan lihatlah keadaan mereka hari ni.

Kalau penjajahan itu jahat, maka apa baiknya KOMUNISME? Mat Sabu cuba nenunjukkan seolah2 komusnisme itu lebih baik dari penjajahan British. Maka baginya siapa yg menentang British itu semuanya hero, termasuk komunis..

Kommunis juga mau menjajah kita sebagaimana British jajah kita. Komunis menentang British bukan utk memerdekakan Malaysia tapi utk jajah Malaysia dibawah sistem komunis yg akan dikuasai oleh etnik Cina yg berpaksikan China Komunis pimpinan MAO TSE TUNG di Peking, China.

Komunisme adalah fahaman luar yg dicipta oleh seorang Yahudi bernama KARL MARX, siap dgn sebuah "kitab" komunis bernama DAS KAPITAL yg menolak kewujudan Allah dan Islam atau sebarang agama.

Kalau komunis menang di Malaysia pada tahun 1940an atau 50an, kita hari ini menjadi seperti ALBANIA atau negara2 Islam lain yg dijajah komunis. Di Albania dan negara2 Islam "stan" (Uzbekistan, Tajikistan, Kazakhstan, dll) yg dijajah selama 70 tahun oleh KOMUNIS, agama Islam dan agama Kristian, bahkan semua agama diharamkan krn komunisme itu anti-Tuhan dan anti-agama.

Maka masjid Muslim, sinagoga Yahudi dan gereja Kristian diroboh atau ditukar jd muzium atau kandang babi dan lembu.Umat Islam terpaksa praktik agamanya secara bawah tanah krn akan dihukum pemerintah komunis jika mempraktiknya secara terbuka.

Hanya pada tahun 1990 setelah komunis jatuh di Eropah akibat keruntuhan Soviet Union barulah umat Islam Albania dan negara2 "stan" bebas dari penjajahan komunis. Tp selepas 70 tahun terputus dgn Islam krn dilarang menganutnya,umat Islam di negara2 ini kini terpinga2 dan sudah tak tahu lagi mengamalkan Islam dengan sebenarnya hingga terpaksa dibantu oleh negara2 Islam lain, bahkan nashkah2 Quran pun sukar dicari/

Kalau kita diperintah komunis sejak 1940an, maka kita juga spt Albania dan negara Islam lain perintahan komunis. Bahkan, kita lebih teruk dari Albania. Krn sejahat2 komunis Albania, mereka masih sebangsa dgn org Islam Albania. Tp komunis Malaysia sebahagian besar berbangsa Cina, yakni kaum pendatang dari China. Maka bukan kalau komunis menjajah Malaysia, bukan saja kita akan dijajah komunis, tp kita juga akan dijajah kaum pendatang Cina dgn bantuan dan sokongna negara China Komunis di Peking. Bahkan kita akan jd wilayah China yg ke 19.

Begitulah jajahtnya Mat Sabu dan Parti PAS yg kini sudah jd Parti Al-Komunis SeMalaysia. Alangkah baik jika Melaysia tak pernah dijajah. Tp sejarah menunjukkan kita telah dijajah. Dan jika saya terpaksa pilih antara penjajahan British dan penjajahan komunis, sejuta kali saya pilih British.

Mat Sabu, PAS dan komunis yg serang Bukit Kepong adalah sebenar2 pengkhianat negara, bukan polis dan keluarga mereka yg mati pertahankan Bukit Kepong. Bukan juga British. Walaupun saya belum dilahirkan lagi ketika peristiwa Bukit Kepong, saya tak buta sejarah dan buta perut mcm Mat Sabu.

----

Mat Sabu sebenarnya marah dgn British yg jajah kita. Jadi apa saja institusi British di Malaysia waktu itu halal diserang mengikut filosof Mat Sabu. Dan siapa saja yg bekerja dgn kerajaan British waktu itu semua musuh mengikut Mat Sabu dan darah mereka halal.

Kalau ikut logik Mat Sabu, bukan saja Polis yg dibayar gaji oleh penjajah British yg diserang dan dibunuh tp siapa saja yg kerja dgn British halal diserang dan dibunuh..

..maka hospital yg dibina British dan pekerjanya juga halal diserang dan dibunuh mengikut logik Mat Sabu..juga sekolah, keretapi, pejabat pos, universiti, kolej, pejabat pertanian, pejabat getah, pejabat padi,pejabat air, pejabat letrik, istana raja, dan lain2 yg dibina atau dibangunkan oleh British...semua ini halal diserang dan dibunuh di zaman British krn semua infrastruktur dan institusi ini adalah dibangunkan oleh British mengikut logik Mat Sabu.

Saya percaya kalau Mat Indera dan komunis serang sebuah hospital dan membunuh 1000 pesakit berbangsa Melayu dan Islam sekali pun, Mat Sabu akan kata komunis2 ini adalah wira dan hero krn mereka menyerang HOSPITAL PENJAJAH BRITISH.

Begitu juga kalau komunis serang pejabat pos dan membunuh 1000 orang pekerja dan pelanggan pejabat pos di zaman British, Mat Sabu akan kata komunis2 ini adalah wira dan hero krn mereka menyerang PEJABAT POS PENJAJAH INGGERIS.

Dan kalau kebetulan komunis serang dan bunuh bapa Mat Sabu sekali pun krn bertugas dgn kerajaan British, Mat Sabu akan kata komunis2 itu adalah wira dan hero walau pun DEPA BUNUH BAPA AKU sebab bapa aku adalah pegawai penjajah British, maka memang patut pun BAPA AKU MAMPOS dibunuh komunis!!

Begitulah logik Mat Sabu walaupun kalau yg dibunuh komunis itu adalah bapanya sendiri.

Sebenarnya Allah SWT sudah takdirkan bhw Malaysia dan negara2 lain yg lemah akan dijajah, kalau tak dijajah Inggeris pun, kita akan dijajah oleh orang lain..

Sebenarnya kita telah lama dijajah jauh lama sebelum kedatangan British. Sebelum kedatangan British,negeri2 Melayu di semenanjung utara seperti Kedah, Kelantan, Terengganu dan Pattani dah beratus tahun dijajah Siam dan dipaksa bayar bunga emas sbg ufti. Penjajahan Siam juga membuatkan negeri Kedah dipecah2 menjadi Perlis, Pulau Pinnag dan Setul (skrg wilayah satun di Thailand. Hanya Perjanjian 1909 membebaskan negeri2 utara ini dari Siam, kecuali Pattani dan Setul.

Di selatan semenanjung pula, Melaka dijajah Portugis, diikuti oleh Belanda beratus2 tahun, manakala Kesultanan Johor berada di bawah pengaruh Belanda. Kesultanan Johor menanti masa saja utk dijajah sepenuhnya secara rasmi oleh Belanda, dan jika ini berlaku, sudah tentu hari ini Melaka dan SELURUH Johor menjadi wilayah Indonesia krn Indonesia menuntut semua wilayah jajahan Belanda dari Sumatera sampai Papua dan sanggup menumpahkan darah utk usir Belanda.

Tp British datang, mereka kacau program Belanda, mereka ambil Singapura dari Johor. Ini menimbulkan kemarahan Belanda yg anggap seluruh Kesultanan Johor di bawah pengaruhnya. Akhirnya pd 1824, Johor di pecah dua antara Inggeris dan Belanda: Johor Darat (di Semenanjung)diambil Inggeris manakala Johor Laut (Sumatera dan kepulauan Riau) diambil Belanda. Bahagian Belanda diwarisi Indonesia, bahagian Inggeris diwarisi kita..

Di Borneo pula, Belanda berkira2 mau ambil Sarawak yg di anggap sbg sebahagian dari Kalimantan manakala Sepanyol dan Amerika, dan Filipina kemudiannya yg merdeka dari Sepanyol dan US menuntut Sabah.

Kesimpulannya, kalau British tak datang, maka tidak ada Malaya atau Malaysia hari ini. Negeri2 utara, termasuk Perak, akan kekal menjadi wilayah Thailand. Melaka, Johor,Negeri sembilan, Selangor dan Pahang akan jatuh ke Belanda dan akhirnya ke Indonesia. Dan Malaysia Timur akan dipecah antara Indonesia dan Filipina.

Kesimpulan: sejahat penjajah Inggeris pd pandangan Mat Sabu, mereka juga memberikan kita sebuah negara bernama Malaysia dari Perlis sampai Sabah yg tak akan wujud jika Inggeris tak datang. Kalau Inggeris tak jajah kita, ORANG LAIN akan jajah kita. Anda lebih suka dijajah SIAM, BELANDA, INDONESIA dan FILIPINA?

-------
Dipetik dari komen Esperalzi dalam blog GAP

Tuesday, August 9, 2011

Rahsia Sebenar Bintang Berbucu Enam Israel

Jumaat 24 April 09, merupakan hari bersejarah dalam hidup saya dan rombongan apabila ia merupakan hari pertama di dalam hidup kami menjejaki kaki ke al-Aqsa. Saya menunaikan solat Tahyatul Masjid. Sebelum khutbah bermula, kami mendengar bayan (syarahan) yang disampaikan oleh Imam al-Aqsa, Syeikh Yusuf Abu Sunainah. Di dalam bayannya, beliau mengutuk Israel dengan suara yang lantang.

Ketika khutbah bermula, beliau menegaskan agar semua anak-anak muda Palestin balik merujuk kepada sejarah kerana orang Yahudi telah mula mahu menipu sejarah. Mereka mengatakan bahawa tanah Palestin adalah tanah asal mereka.

Ketika selesai menunaikan solat Jumaat, saya dan rombongan berjalan-jalan sekitar al-Aqsa. Saya menghampiri mimbar al-Aqsa. Ia merupakan mimbar lama hampir berumur 1000 tahun.

Simbol Berbucu Enam Kana'an Yang Terdapat Pada Bendera Israel Laknatullah


Ketika Salahuddin al-Ayubi dapat mengalahkan tentera salib di Jerusalem, beliau membawa dua mimbar dari Halab (Aleppo) Syria, tempat dimakamkan Saidina Khalid al-Walid . Saidina Khalid al-Walid antara sahabat yang berjuang untuk membuka kota Jerusalem ini. Setelah enam ratus tahun kemudian, Jerusalem berada di dalam tangan tentera salib. Pada tahun 1187, ia berada ditangan Islam kembali. Mimbar ini sebagai simbol bahawa masjid ini telah di dalam amanah Islam semula

Satu mimbar diletakkan di masjid al-Aqsa, satu lagi di masjid al-Khalil (Masjid dimakamkan Nabi Ibrahim a.s)

BaitulMaqdis yang Terletaknya Masjidil Al-Aqsa perlahan-lahan
sedang ditakluki Israel secara halus

Ketika saya menghampiri mimbar Salahuddin di al-Aqsa ini, saya mengerutkan dahi. Kenapa di mimbar ini ada bintang enam? lambang negara Israel. Gelagat saya diperhatikan salah seorang penjaga al-Aqsa. Dia menghampiri saya, memberi salam dan memegang bahu saya.

"Aku tahu apa yang engkau fikirikan" kata beliau.

'Kamu tentu hairan kenapa ada lambang Israel di mimbar ini kan"? Beliau menambah.

Saya hanya menganggukkan kepala.

Penjaga ini menarik tangan saya, pergi ke tepi masjid. Dia kemudian menudingkan jarinya ke arah tingkap berhampiran dengan syiling al-Aqsa.


Simbol Bintang Bucu 6 yang terdapat di Mimbar Masjid Al-Aqsa yang Menyerupai
Lambang Israel

"Cuba kamu lihat, ditingkap itu pun ada lambang bintang enam ini, di dinding ini pun ada," katanya sambil menunjukkan arah dinding al-Aqsa.

"Emmm, kenapa ya?" Tanya saya ingin mengetahui lanjut.

"Sebenarnya nak, bintang enam ini adalah lambang bangsa Arab Kan'an. Ia ada sejak ribuan tahun dahulu. Bangsa Arab Kan'an menggunakan bintang ini sebagai lambang kaum mereka. Sebab itu, ketika Salahuddin datang, dia membina tingkap ini dengan mengekalkan lambang bintang enam ini sebagai menghormati kaum Arab Kan'an yang telah Islam. "

"Orang Kan'an merupakan penduduk asal tanah Palestin ini. Sebelum Israel dibawa oleh Nabi Musa ke Palestin, mereka telah ada. "

Wajah sebenar masjid Al-Aqsa, ramai orang terkeliru diantara Masjid Al-Aqsa dengan Kubah Batu atau Dome Of The Rock

"Umur mimbar ini hampir seribu tahun. Tingkap dan marmar di dinding ini berumur ratusan tahun. Orang Israel menggunakan lambang ini baru dalam 100 tahun. Mereka menggunakan lambang ini dengan alasan seolah-olah mereka penduduk asal seperti Arab Kan'an di sini ".

Penjaga ini menerangkan kepada saya dengan panjang lebar.

"Oh, baru saya faham. Rupanya bintang enam ini bukannya lambang asal Israel." Kata saya.

Apa ada pada lambang? Ia merupakan simbol. Orang yang memakai lambang sesuatu kaum dia akan termasuk di dalam kaum itu.

Di dalam Islam kita dilarang memakai lambang orang kafir. Bukan sahaja lambang, menyerupai sesuatu kaum pun kita dilarang.

Hadith yang diriwayatkan oleh Abu Daud,

"Barangsiapa yang menyerupai sesuatu kaum, maka dia akan tergolong di dalam kaum itu".

Israel menggunakan lambang bintang enam untuk menyatakan dia adalah penduduk asal Palestin ini. Mereka mengarang buku-buku yang menyatakan mereka adalah penduduk asal dengan menafikan bahawa Arab Kan'an adalah penduduk asal di sini.

Sebab itulah, Syeikh Yusuf Abu Sunainah menekankan kepada pemuda-pemuda Palestin agar kembali mendalami sejarah.

Apabila sejarah tidak diajar, maka akhirnya, seseorang akan hilang jati dirinya. Inilah yang sedang berlaku bagi penduduk Palestin yang bersekolah di sekolah rasmi. Enam puluh tahun berada di dalam jajahan Israel bermakna sudah masuk generasi ketiga tanah ini dijajah.

Saya bertemu dengan penduduk Palestin yang merasa selesa berada di bawah Israel kerana semua kelengkapan telah cukup dan keadaan di sini lebih selesa dari negara Arab lain. Tidak sedikit yang lebih bangga memakai passport Israel dari memakai passport Palestin atau Jordan.

Pada mereka, saudara di Gaza hal mereka. Sebab itu, dari Palestin sendiri, tidak banyak bantuan yang datang ke Gaza. Orang kaya semakin kaya dengan syarikatnya. Coca cola tidak diboikot di Palestin. Iklan terpampang besar di sana sini.

Benarlah kata hukama':-

"Jika mahu membunuh tanamam, racunlah akarnya, jika mahu membunuh bangsa, racunlah sejarah mereka"

Jika ini dibiarkan, maka generasi Palestin yang akan datang akan lebih selesa bersama Israel dari bersama orang Arab. Semoga, iman dan ilmu akan menyelamatkan mereka. Dan semoga ia menjadi iktibar buat kita di Malaysia.

Dipetik dari blog Mujahideen

Saturday, July 23, 2011

Otak Bahagian Kanan Mat Sabu Tercedera Teruk


Mula2 dia kata Land Rover merempuh dia (maknanya dia dilanggar la tu)

Lepas tu dia kata kereta waja polis pula langgar dia (bila video kantoi di dedah)

Lepas tu dia kata pula "jumpa di mahkamah".


'otak' kanan bang Sabu 121 cedera teruk.


Gambar x-ray otak bang sabu (putih ditengah-yang baik), yg putih la yang cedera, yang hitam tu ok jer. Tu yang ayat dia main bohong jer.