Monday, September 19, 2011

Husam Saman : Kickdefella Buat Kenyataan

Saya turut dimaklumkan pihak penyaman akan mendapatkan satu perintah injunksi menghalang saya dari membuat sebarang pendedahan baru terhadap beliau dan menghalang mana-mana pihak menyebarkan tulisan-tulisan saya terdahulu. Suka saya memaklumkan bahawa saya bersedia mempertahankan hak saya itu di Mahkamah dan menggesa pihak penyaman tidak menggunakan tindakan ex-parte dalam hal ini.

Tulisan-tulisan saya mempunyai kepentingan awam khasnya kepada rakyat Kelantan. Buktinya kesan daripada tulisan saya Kerajaan PAS Kelantan telah beberapa kali mengambil tindakan susulan yang akhirnya memberi manfaat kepada rakyat Kelantan termasuk didalam isu yang diketengahkan oleh penyaman di dalam writ saman.

Tindakan untuk menghalang saya menggunakan hak untuk menulis dan menyampaikan maklumat adalah berasaskan ketakutan jelas dipihak penyaman terutama pada saat pihaknya merasakan pilihanraya umum semakin dekat. Ia langsung tidak mengambil kira kepentingan awam dan rakyat Negeri Kelantan khasnya. Pihak penyaman tidak seharusnya mengutamakan kepentingan politik dan keinginan untuk mara dalam karier politik mengatasi kepentingan rakyat dan kebebasan rakyat menerima maklumat.


Baca penuh bloh Kick

-----

Kita caya Kick ada bukti sebab tu dia berani tulis. Husam saman sebab PRU tu.

Seorang blogger pernah berkata dia ada rakaman video Husam pegang-gosok tangan amoi Cina jual madu?

No comments:

Post a Comment

Salam,

Kepada penjenguk Blog, Jika ingin meninggalkan komen, sila letak nama pena atau nama singkatan. Tulis dengan bahasa yang baik dan mudah. Bahasa atau ayat kutuk-kutuk, provokasi, maki makian adalah dilarang..

Wassalam...