Thursday, September 29, 2011

Kalau DAP 'Budak2 Takutkan Hantu, Pok Nik dan PAS camna pula?

"Tiduurr lah kaorang" Kata Karpal sinis
KOTA BAHARU, 26 Sept (Bernama) -- Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata hukum Hudud yang mahu dilaksanakan di Kelantan sama sekali tidak kena mengena dengan masyarakat bukan Islam terutama DAP yang juga tiada sebab membantah undang-undang Islam itu dilaksanakan.

Beliau menyifatkan DAP seperti "budak-budak kecil takutkan hantu" sedangkan hukum Hudud sebenarnya lebih adil dan tidak membabitkan golongan bukan Islam.

"DAP nak keluar (gabungan pembangkang) pasal apa? Hudud untuk orang Islam dan apa hubungan dia (DAP) dengan orang Islam," katanya kepada pemberita di kediaman Menteri Besar di sini Isnin.

Pada Ahad, Nik Abdul Aziz berkata hukum Hudud itu akan dilaksanakan di Mahkamah Syariah di Kelantan walaupun mendapat tentangan daripada DAP. - Bernama
Pok Nik kata DAP serupa dengan budak-budak takutkan hantu bila bersoal fasal hudud, sekarang hudud ditolak (walaupun ayat mereka kata tangguh - kita faham bahasa politik).. Pok Nik ok jer..jadi dalam hal ni, Pok Nik takutkan budak-budak.

"Pakatan Rakyat menghormati inisiatif PAS untuk laksanakannya. Untuk melaksanakannya, ia perlu capai kata sepakat dan seterusnya pinda perlembagaan," kata Anwar. - Harakah
Pok Nik kata dia nak buat di Kelantan, Nuaq CD kata perlu capai kata sepakat dan boleh pinda perlembagaan.. (pulak). Tahun 1993, usul Hudud PAS v1.0 dibawa ke DUN Kelantan dan bila pass, dibawa kepada Kebawah Duli Tuanku Al-Sultan Kelantan.
Mesyuarat Pakatan Rakyat malam ini memperakui dan mempertahankan dasar-dasar bersama yang telah dipersetujui sebelum ini sepertimana terkandung dalam Perlembagaan Persekutuan, Dasar Bersama dan Buku Jingga. - Kenyataan penuh Pakatan
Membuktikan Pakatan lebih2 lagi PAS ada kitab baru iaitu Buku Jingga. Al Quran tak perlu rujuk.

Nuar CD kata mereka takkan terheret dengan UMNO untuk merekatkan hubungan antara mereka. Soalnya siapa yg mencabar DAP keluar Pakatan, tidakkah Pok Nik?


Semua salah UMNO
Semua salah UMNO
Semua ni salah UMNO..

Ya Tuhanku, apa akan jadi kalu Pakatan memerintah.. Ugama pon diaorang main-mainkan.

3 comments:

  1. apa beza umno dengan pkr.
    1.umno rasuah pkr sedekah/derma

    2.umno kroni pkr sunnah

    3.umno pemimpin di depan pkr pemimpin di belakang

    ReplyDelete
  2. suka komen anak kel..

    no 3 tu tambah sikit.. pemimpin 'main' belakang.

    ReplyDelete
  3. Maksud dia, pemimpin PKR di belakang ialah pemimpin yg suka menggunakan penyokong untuk kepentingan diri.

    macam cerita Bersih 2.0, anwar duduk di belakang sementara rakyat berada di depan.. anwar berjaya melarikin diri. Biar rakyat kena..asalkan bukan dia yg kena.

    Bila rakyat cedera contohnya.. anwar dapat hit, dan boleh jadikan isu untuk naikkan dia..

    Dalam peperangan (dalam Islam), pemimpin kena berada di hadapan agar tentera menjadi semakin bersemangat dan berani..dan juga agar pemimpin dapat memberi arahan dengan mudah.

    Pemimpin yg berada di belakang selalunya kita lihat dalam perang salib iaitu pemimpin tentera kafir..pemimpin diiringi dan dilindungi oleh tentera handalan (knight). Bila kalah, dia boleh cabut lari.

    ReplyDelete

Salam,

Kepada penjenguk Blog, Jika ingin meninggalkan komen, sila letak nama pena atau nama singkatan. Tulis dengan bahasa yang baik dan mudah. Bahasa atau ayat kutuk-kutuk, provokasi, maki makian adalah dilarang..

Wassalam...