Sunday, September 19, 2010

Wang Ihsan Bantu Pelajar di Kelantan

Gambar sekadar hiasan


PASIR PUTEH - Wang ihsan diagihkan secara adil memberi manfaat kepada pelajar yang membuktikan komitmen Kerajaan Persekutuan dalam membangunkan generasi intelektual.

Timbalan Ketua UMNO Bahagian, Mohd Rujhan Salleh berkata, kerajaan berpandangan jauh kerana bantuan yang disediakan mendorong kejayaan pelajar dalam akademik pada masa akan datang.

Menurutnya, pembentukan generasi intelek itu penting bagi membantu pembangunan negara sebanding negara maju.

“Ibu bapa sepatutnya berterima kasih kerana wang ihsan memberi manfaat kepada anak-anak mereka, sekurang-kurangnya beban mereka menjadi lebih ringan.

“Kita mahu melihat negara kita bergerak maju dan tidak ketinggalan di belakang, perkara ini juga menjadi kebanggaan kita semua suatu masa nanti,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika merasmikan Majlis Penyampaian Agihan Wang Ihsan Sekolah Menengah (SMK) Seri Aman dan SMK Kamil di Dewan SMK Seri Aman, di sini.

Turut hadir pada majlis itu ialah Penolong Pegawai Pelajaran Daerah, Harun Jusoh dan Pengetua SMK Seri Aman, Kamariah Mamat.

-Sinar Harian

--------------
Husam kata;

Menurutnya, peruntukkan sebanyak RM25 juta yang diluluskan Kerajaan Persekutuan sebagai pemberian wang ihsan pertama kepada negeri itu perlu dihentikan untuk sementara waktu.

“Peruntukkan dari Kerajaan Pusat itu sedikit sebanyak ada kaitannya dengan isu tuntutan royalti minyak yang difailkan Kerajaan Negeri di Mahkamah Dagang, Kuala Lumpur pada Isnin lalu.

“Jadi, kita akan cuba untuk memohon kepada mahkamah supaya pembahagian wang berkenaan dihentikan sehingga keputusan ke atas kes saman Petronas itu diputuskan oleh mahkamah berkenaan,” katanya.

Wang Ihsan disalurkan kepada pelajar-pelajar yg layak di seluruh Kelantan. Pemberian wang ihsan ini berjaya menutup mulut ramai penyokong PAS yg selama ini mereka menyankakan yg wang itu tidak akan diberikan kepada mereka (Penyokong PAS). Kenyataan Husam yang mahu menafikan pemberian wang tersebut kepada pelajar boleh baca di sini

No comments:

Post a Comment

Salam,

Kepada penjenguk Blog, Jika ingin meninggalkan komen, sila letak nama pena atau nama singkatan. Tulis dengan bahasa yang baik dan mudah. Bahasa atau ayat kutuk-kutuk, provokasi, maki makian adalah dilarang..

Wassalam...