Wednesday, September 29, 2010

GALAS : Giliran Pok Nik Guna Gear Gostan

Lawar.. yg baju putih la

KOTA BHARU – Ahli UMNO diajak sertai Pas dalam usaha mengukuhkan perpaduan dalam kalangan bangsa Melayu.

Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, orang Melayu sepatutnya berada di dalam Pas memandangkan parti itu mewakili semua yang beragama Islam dan sebagai orang Melayu yang beragama Islam tidak ada sebab parti itu ditolak.

“Tak perlu bertanding... saya sokong sangat la. Kalau boleh untuk berterusan. Melayu hanya satu, kenapa parti ada dua. Jadi kalau boleh bukan setakat pilihan raya kecil ini sahaja UMNO tak payah bertanding.

“Semua Melayu duduk dalam Pas. Islam ini bukan untuk Melayu sahaja untuk umat manusia semua. Maka Melayu tak Melayu pun semua duduk di dalam Pas. Senang tak ada apa,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Timbalan Setiausaha Agung Pas Datuk Takiyuddin Hassan yang mencadangkan supaya UMNO tidak bertanding pada kerusi Dewan Undangan Negeri Galas pada pilihan raya kecil yang akan diadakan tidak lama lagi.

---
PRU 13 tak payah tanding lah, bagi ke BN semua kerana ini akan mengeratkan perpaduan rakyat Malaysia, duit tak habis. Ada berani? Lagipun parti milik keluarga AAA tuu dah tak lama dah.

Pok Nik tak ingat ko, dulu poknik tolak perpadue, Nasa kena sindir, Uncle Hadi di rampas keduduke dio, poknik ambik kuasa presiden, Uncle Hadi kena tutup mulut. Pah bakpo poknik ngundor pulop. Lawe lah poknik, kalu parti poknik mene - mene lah. Kalu kaloh - kaloh lah.

Poknik dop tau ko, melayu ada tiga. Tapi parti mana dulu wujud? Tidakkah PAS ngan parti nak ranap PKR tu serpihan UMNO? Ada molek poknik heret parti Poknik masuk UMNO.

1 comment:

Salam,

Kepada penjenguk Blog, Jika ingin meninggalkan komen, sila letak nama pena atau nama singkatan. Tulis dengan bahasa yang baik dan mudah. Bahasa atau ayat kutuk-kutuk, provokasi, maki makian adalah dilarang..

Wassalam...