Tuesday, September 21, 2010

Jawatan Kosong - Majlis Agama Islam Kelantan (MAIK)


Permohonan adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia [keutamaan kepada peranakan Negeri Kelantan] yang berkelayakan untuk mengisi jawatan di Maahad Tahfiz Al -Quran Majlis Agama Islam Dan Istiadat Melayu Kelantan.

1. PEGAWAI HAL EHWAL ISLAM Gred S 41 - (kekosongan 1)
(Guru Pengajian Islam - Takhasus Qiraat)

SYARAT LANTIKAN:
- Calon bagi lantikan hendaklah memiliki kelayakan seperti berikut :
(a) (i) Ijazah sarjana muda dalam bidang pengajian Islam(Takhasus Qiraat) yang diiktiraf oleh kerajaan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya.
(Gaji permulaan ialah pada Gred S 41: P1T1);

- lulus Bahasa Malaysia/Bahasa Melayu (termasuk lulus Ujian Lisan) pada peringkat Sijil Pelajaran Malaysia atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan.
- Calon-calon lantikan terus hendaklah berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan

CARA MEMOHON:
i) Permohonan hendaklah menggunakan Borang Permohonan Jawatan (MUI) Kn1/93 dengan mengemukakan sampul surat berukuran 10 sm x 23 sm yang beralamat sendiri serta bersetem 50 sen atau mengambil sendiri di Unit Pengurusan Sumber Manusia,Bahagian Khidmat Pengurusan Tingkat 1 , Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan.
ii) Permohonan dari pegawai sedang berkhidmat hendaklah dibuat melalui Ketua Jabatan berserta Laporan Penilaian Prestasi Tahun 2009/ terkini dan kenyataan perkhidmatan yang kemaskini.
iii) Salinan sah sijil-sijil persekolahan,kad pengenalan,surat beranak serta surat berkaitan bersama gambar berukuran passport dan sampul bersetem yang beralamat sendiri hendaklah dikembarkan bersama borang permohonan .
iv) Permohonan yang tidak mengikut peraturan dan lewat diterima tidak akan dilayan .

ALAMAT PERMOHONAN:
Permohonan hendaklah sampai ke alamat berikut ;

YABhg. Dato’ Timbalan Yang Dipertua, Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan, Kompleks Balai Islam, Lundang, 15200 KOTA BHARU .
PERKARA AM:
Hanya calon-calon yang layak selepas tapisan sahaja akan dipanggil temuduga.
Permohonan yang tidak menerima sebarang jawapan selepas 6 bulan dari tarikh tutup hendaklah menganggap permohonan mereka tidak berjaya.

2 comments:

  1. Md sazali bin yahaya
    I/C.801028-01-5571
    Alamay.No:13A kampung tanjung genting
    86800 Mersing johor...
    no hopon.0197021807

    ReplyDelete
  2. sy ingin mohon kerja nie,
    sy sekolah tk lah tinggi sagat,
    tapi boleh lah buat apa yang di suruh
    sekira nya pihat tuan boleh terima sy sila
    hubung saya di talian nie,0197021807

    ReplyDelete

Salam,

Kepada penjenguk Blog, Jika ingin meninggalkan komen, sila letak nama pena atau nama singkatan. Tulis dengan bahasa yang baik dan mudah. Bahasa atau ayat kutuk-kutuk, provokasi, maki makian adalah dilarang..

Wassalam...