Wednesday, March 23, 2011

Kalau Dato' T Nk Jatuhkan UMNO camna?

Macam ni kah kita bila video tu bukan lakonan lelaki Y?

Apa yg terrakam dalam video tu masih menjadi pertanyaan walaupun rata-rata yang dah 'tengok' lelaki dalam video tu adalah iras2 pemimpin kanan pembangkang. Kita dah tengok video tu, dah soheh 100%, butir2 terperinci dan tidak mendatangkan syak dah dapat? Jawabnya BELUM!

Kita hanya mengambil khabar angin, menokok tambah, seting dan sunting serta sambung dan kaitkan cerita sampai berkait-kait panjangnya, hinggakan kita alpa dengan tugas seharian dan apa yg perlu dibuat.

Dah la tu, jangan dihebah & ditokok tambah buat cakap orang.

Saya bukan apa, dalam dok syok2 hentam dan rekacereka, kang nya terkena balik, tu dah terkena pukulan TKO. Memang rebah terus tak dapat bangun. Bila dah rebah terus, tang DNA dan isu sondol II orang tak pandang dah. Ye la kan, seminggu dua kebelakangan ini hebah diperkatakan rakyat dok asak DS Anwar serah DNA untuk cari kebenaran. Anwar dok bersilat tak mahu serah DNA, dan untuk menyedapkan silatnya, ditambah2 dengan bukti dan tuntutan dia dalam mahkamah yg mahkamah nafikan.

Betul ke dalam video tu lakonan 'orang tu'?

Wartawan yg dah tengok pun teragak2 nk kata YA (kot).
Ada yg tak nk komen lansung.
Ada yg terus kata 'Bukan' dia.

Sekarang orang (penyokong pembangkang) dok kata tu kerja (video) UMNO, UMNO buat.

Silap hari bulan, ada orang nk kenakan UMNO-BN. Kalu video ni palsu atau bukan 'orang tu', Anwar masuk lokap pun orang tak caya dia salah, orang akan kata - konspirasi. Rakyat mungkin akan bangkit menentang dan terjadilah cam Mesir atau Libya.

Masa tu;
Pilihanraya Sarawak - BN kata boleh dapat 50, tup2 jadi kurang, mungkin 10 - tu pun tenat.
PRU 13 - Anwar jadi PM, DAP TPM.

Harapan saya, udah la tu. Biar mereka buat keputusan sendiri.
Sy takut terkantoi je.

Sedikit seloka;

Video Sex dikejar tak dapat-dapat, DNA pula keciciran.

No comments:

Post a Comment

Salam,

Kepada penjenguk Blog, Jika ingin meninggalkan komen, sila letak nama pena atau nama singkatan. Tulis dengan bahasa yang baik dan mudah. Bahasa atau ayat kutuk-kutuk, provokasi, maki makian adalah dilarang..

Wassalam...